اخراج از هواپیمای آمریکایی به‌خاطر ذکر «الله» گفتن
کد خبر: 3520410
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

اخراج از هواپیمای آمریکایی به‌خاطر ذکر «الله» گفتن

گروه بین‌الملل: یک زوج مسلمان که از فرانسه قصد عزیمت به ایالت «اوهایو» در آمریکا را داشتند به خاطر گفتن ذکر «الله» از پرواز خود اخراج شدند.

اخراج از هواپیمای آمریکایی به‌خاطر ذکر «الله» گفتن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Mic»، شرکت هواپیمایی «دلتا ارلاینز» آمریکا، فیصل و نازیه علی را که برای جشن دهمین سالگرد ازدواجشان به پاریس رفته بودند، از پرواز به اوهایو برای برگشتن پیش سه فرزندشان منع کرد.

یکی از خدمه پرواز با بیان اینکه به خاطر حجاب نازیه احساس ناراحتی می‌کرده و فیصل هم ظاهر مناسبی نداشته و زیر لب ذکر «الله» را تکرار می‌کرده، مسئله را به مسئولان پرواز اطلاع داده است.

خلبان شرکت هواپیمایی دلتا ارلاینز نیز اعلام می‌کند تا زمانیکه این زوج از هواپیما خارج نشوند، پرواز انجام نخواهد شد.

هنگامیکه این زوج مسلمان از هواپیما به بیرون برده می‌شدند، متوجه شدند که چند مسافر مسلمان دیگر نیز به شدت از سوی مأموران امنیتی فرانسه مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

روز گذشته نیز دو زن مسلمان که از میامی قصد عزیمت به واشینگتن را داشتند و پروازشان سه ساعت تأخیر داشت، پس از آنکه از مهماندار تقاضای آب کردند، رفتارشان خصمانه تلقی شد و مهماندار اعلام کرد که از وجود آن‌ها احساس ناامنی می‌کند و آنها از پرواز اخراج شدند.

یک شهروند مسلمان انگلیسی به نام فائزه شاهین نیز که در حال بازگشتن از ترکیه و سفر ماه عسل خود بود به خاطر مطالعه کتابی در مورد هنر و فرهنگ سوریه مظنون به ترور شناخته شد و برای مدتی از پرواز منع شد.

شاهین گفت: من کاملاً بی‌گناه بودم اما با من مانند یک مجرم رفتار شد و مرا مورد بازجویی قرار دادند.

فائزه شاهین افزود: چنین رفتاری تنها به خاطر مطالعه یک کتاب برجسته سوری بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است و مرا بسیار عصبانی کرد.

شاهین قصد دارد که شکایتی را علیه شرکت هواپیمایی «تامسن ارویز» انگلیس ارائه کند.

اینها تنها چند نمونه از مشکلات گزارش شده مسلمانان در پروازهایشان در روزهای اخیر است.

پیش از این نیز موارد زیادی از تحقیر، بازجویی و اخراج مسافران مسلمان به بهانه‌های مختلف وجود داشته و سفر هوایی برای مسافران مسلمان را به یک مسئله تبدیل کرده است.

captcha