شانزدهمین دوره مسابقات ملی قرآن «الأقصی» در غزه
کد خبر: 3521417
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

شانزدهمین دوره مسابقات ملی قرآن «الأقصی» در غزه

گروه بین‌الملل: شانزدهمین دوره مسابقات ملی حفظ و تفسیر قرآن «الأقصی»، به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی فلسطین، در نوار غزه در حال برگزاری است.

برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن در غزه

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین(صفا)، «عبدالهادی آغا»، مدیر اداره کل آموزش حفظ قرآن وابسته به وزارت اوقاف فلسطین در این باره گفت: هدف از برپایی مسابقه قرآن «الاقصی»، پرورش نسلی حافظ قرآن، مسلط به احکام تلاوت و تجوید آن و پایبند به آداب و منش قرآنی است.
وی افزود: این مسابقات به مدت 12 روز و در چهار رشته حفظ کل قرآن همراه با تفسیر سوره «اسراء»، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و بخش «المزمار الذهبی» که ویژه افراد دارای صداهای دلنشين و جذاب است، برگزار می‌شود.
عبدالهادی آغا بیان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان این مسابقات، 860 متسابق از 5 استان نوار غزه در دو بخش بانوان و آقایان است و پنج کمیته داوری ویژه ارزیابی متسابقین در بخش بانوان و 5 کمیته ارزیابی متسابقین در بخش آقایان تشکیل شده است.
وی گفت: همچنین، یک کمیته عالی داوری برای ارزیابی متسابقین در رشته حفظ کل قرآن همراه با تفسیر و یک کمیته مرکزی ویژه ارزیابی قاریان شرکت‌کننده در بخش «المزمار الذهبی» در نظر گرفته شده است.
مدیر اداره کل آموزش حفظ قرآن وابسته به وزارت اوقاف فلسطین تصریح کرد: به نفرات برتر رشته‌های مختلف این مسابقات جوایز مالی اهداء می‌شود که براي برگزیدگان رشته نخست 4500 دلار، نفرات برتر رشته دوم 3400 دلار، برگزیدگان رشته سوم 2250 دلار و نفرات برتر رشته چهارم 2000 دلار در نظر گرفته شده است.
captcha