«مسجدالاقصی را فراموش نکنیم» در رادیو قرآن دوحه
کد خبر: 3523737
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

«مسجدالاقصی را فراموش نکنیم» در رادیو قرآن دوحه

گروه بین‌الملل: رادیو قرآن دوحه ویژه‌برنامه «تا اینکه مسجدالاقصی را فراموش نکنیم» را از اول شهریورماه روی آنتن می‌برد.

ویژه برنامه «تا اقصی را فراموش نکنیم» از رادیو قرآن قطر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه العرب قطر، رادیو قرآن دوحه با هدف یادآوری نخستین و مهم‌ترین مسئله مسلمانان، اهتمام به اتفاقات اخیر در مسجد الاقصی و بیت المقدس و آشنایی با آثار تاریخی این شهر، ویژه برنامه‌ای را با عنوان «تا اینکه مسجدالاقصی را فراموش نکنیم» از دوشنبه هفته آینده، اول شهریورماه سال جاری، روی آنتن می‌برد.
نام مسجدالاقصی در قرآن ذکر شده است، خداوند متعال در آیه اول سوره الإسراء می‌فرماید: «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ: منزه است آن [خدايى] كه بنده‏‌اش را شبانگاهى از مسجد الحرام به سوى مسجد الاقصى كه پيرامون آن را بركت داده‏‌ايم، سير داد تا از نشانه‏‌هاى خود به او بنمايانيم كه او همان شنواى بيناست»؛ بنابراین با توجه به ذکر نام مسجد‌الاقصی و جایگاه آن در قرآن، باید تمام مسلمانان به یاری این مسجد بشنابند.
رادیو قرآن دوحه این ویژه‌برنامه را از دوشنبه آینده به مدت سه روز از ساعت 20 تا 22 به وقت محلی به صورت زنده پخش خواهد کرد.
در این برنامه کارشناسان، تاریخچه مسجد الاقصی و وضعیت این روزهای قدس را تبیین و بررسی کرده و مهمانانی از داخل فلسطین و قدس نیز به صورت تلفنی در آن مشارکت خواهند داشت.
رادیو قرآن دوحه شنوندگان این رسانه را به دنبال‌کردن برنامه «تا اینکه مسجدالاقصی را فراموش نکنیم» از طریق فرکانس 103.4مگاهرتز یا کانال این رادیو در سایت یوتیوب دعوت کرده است.
captcha