جنازه منافقین زنده‎شدنی نیست/ توصیه‌‌ای به مسئولان در سال پایانی دولت
کد خبر: 3523826
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
خطیب جمعه تهران:

جنازه منافقین زنده‎شدنی نیست/ توصیه‌‌ای به مسئولان در سال پایانی دولت

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با بیان اینکه این روزها دنیای استکبار برنامه جدیدی علیه ملت بزرگوار ما تدارک دیده، اظهار کرد: آنها می‌خواهند دوباره جنازه منافقین آمریکایی را زنده کنند اما این جنازه هرگز زنده‌شدنی نیست.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، خطیب جمعه تهران، امروز، 29 مردادماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و معتقدیم که همه دولت‌ها بعد از انقلاب مشروع بوده و تنفیذ ولایت داشته‌اند؛ بنابراین اپوزیسون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد.
وی افزود: نقد سازنده و ایراد راهگشا را کسی منع نمی‌کند. هفته دولت به مناسبت شهادت دو دولتمرد الگو؛ یعنی شهید رجایی و شهید باهنر است. الگو را با حساب می‌گویم که این دو بزرگ بر ارزش‌های انقلاب پافشاری داشته و در مقابل دنیای استکبار قهرمانانه ایستادند.
خاتمی ادامه داد: این دو به صورت شبانه برای محرومین تلاش کرده و ساده‌زیست بودند. امام خمینی(ره) فرمودند: ریاست، این افراد را عوض نکرد و این بسیار مهم است که این دولتمردان عوض نشدند و به همین دلیل برای همه مسئولان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران الگو هستند.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: نکته دیگر این است که در رابطه با همه قوا، اعم از قوه مجریه، قضائیه و مقننه سه گونه رفتار وجود دارد؛ یکی رفتار متملقانه است؛ کسانی که انتظار داشته باشند مدام از آنها تعریف کنید، رفتاری غیراسلامی دارند و مولا علی(ع) این مسئله را درد بی‌درمان معرفی کرده‌اند.
وی ادامه داد: چنین افرادی مسئولان را بیچاره می‌کنند و در پی علاج نارسایی‌ها برنمی‌آیند. رفتار دوم رفتار بدبینانه است؛ همه چیز را سیاه دین و عیب‌جویی کردن، بسیار ناپسند است. امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند: این عیب‌جویی بیماری مُسری است و از رفاقت با این افراد اجتناب کنید.
خاتمی افزود: روش سوم، رفتار ناصحانه است؛ خوبی‌ها را دیدن و تجلیل کردن و نارسایی‌ها را نقد سازنده کردن، سبک زندگی دینی است. فقط نقاط قوت را دیدن سبب می‌شود رضایت کاذب پدید آید و فقط نقاط ضعف را دیدن سبب یأس می‌شود و به همین دلیل این رفتار سوم را فتار اسلامی می‌دانیم.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نکته سومی که در رابطه با هفته دولت عرص می‌کنم این است که سال چهارم دولت، سال پایانی دوره دولت‌هاست. آسیبی که در برخی ادوار پیش آمده این است که معمولا در این سال همه چیز تحت تأثیر انتخابات بعدی است و توجه چندانی به خدمت‌رسانی به مردم نمی‌شود.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: به دولت پیشنهاد می‌کنم با قدرت تا روز پایانی که در خدمت این مردم هستید، عشق خدمت به مردم در دل شما باشید و مبادا انتخابات شبب شود همه چیز سیاسی شده و معیشت مردم به فراموشی سپرده شود؛ چراکه مقام معظم رهبری فرموند: مهم‌ترین دغدغه من معیشت مردم است.
وی افزود: نکته دوم این است که این روزها دنیای استکبار برنامه جدیدی علیه ملت بزرگوار ما دارند و آن برنامه این است که می‌خواهند دوباره جنازه منافقین آمریکایی را زنده کنند اما این جنازه هرگز زنده‌شدنی نیست.
خاتمی اظهار کرد: در این مورد چهار مطلب عرض می‌کنم؛ اولا منافقین سیاه‌ترین پرونده را در نزد این ملت و هفده هزار ترور بیگناهان را در پرونده خود دارند. نکته دوم در رابطه با پرونده خارجی اینهاست که وقتی عمله صدام شدند به دستور صدام، شیعیان و کردهای عراق را کشتند و اکنون هم در کنار داعش در عراق و سوریه مسلمان‌کشی می‌کنند و قرارداد همکاری میلیاردی با دولت عربستان برای جاسوسی از جمهوری اسلامی ایران منعقد کرده‌اند.
وی ادامه داد:. نکته سوم اینکه آنچه واقعا مایه تأسف است این است که کشورهایی که پرچم مبارزه با تروریسم را بلند کرده‌اند به پناهگاه این تروریست‌ها تبدیل شده‌اند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته چهارم این است که در ماه‌های پایانی جنگ تحمیلی، این افراد به پیاده‌نظام صدام تبدیل شده و به جنگ با فرزندان شما آمدند. نقشه آنها این بود که به کرمانشاه آمده و از کرمانشاه به همدان و سپس به تهران بیایند. یک هفته مانده به عملیات مرصاد، رفتار زندانیان آنها عوض شده بود و به همین دلیل است که قرآن شدیدترین مجازات‌ها را نسبت به محاربین دارد.
وی ادامه داد: در اروپا برای منافقین همایش می‌گذارند و در داخل هم عده‌ای با داعش و منافقین همراه شده‌اند. منافقین، داعش ایرانی هستند؛ مسئولان به هوش باشند که این افراد اجازه همکاری با شبکه‌های معاند را نداشته باشند.
خطیب جمعه تهران تأکید کرد: نباید اجازه داد امام(ره) مظلوم واقع شود چراکه رسانه‌های معاند غربی تا توانسته‌اند این روحانی را تخریب کرده‌اند.
وی گفت: موضوع سومی که باید به آن اشاره کنم این است که روز جهانی مساجد را در پیش داریم که به مناسبت به آتش کشیدن مسجد‌الاقصی است. همه سعی ما باید بر این نکته باشد که احترام مساجد الهی را نگه داریم که اگر این کار را انجام دادیم زندگی ما هم آباد می‌شود.
خاتمی عنوان کرد: عمران فرهنگی و تمیز نگه داشتن مسجد بسیار مهم است. در روایت آمده است مسجد باید کانون متدینان، کانون تقویت اعتقادی، رشد اخلاقی و روشنگری باشد. اگر اینگونه شد به رسالتی که در برابر مسجد داریم عمل کرده‌ایم.
براساس این گزارش حجت الاسلام خاتمی، در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند: تقوا دوستان خدا را از ارتکاب محرمات باز می‌دارد و خوف از خدا در سویدای جانشان است. اگر می‌خواهید انسان با تقوا را بشناسید، ببینید خطوط قرمز الهی را رعایت می‌کند یا خیر و اگر وارد این خطوط قرمز نمی‌شود او حریم نگهدار است.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: آنکه از سویدای جانش برای خدا حریم قائل باشد چنین کسی با تقواست و به محرمات خدا نزدیک نمی‌شود.
وی افزود: قبلا گفتیم که در روایات ما چهل عنوان در مورد سبک زندگی جامعه دینی وجود دارد که به دو عنوان برمی‌گردد که یکی این است که تفرقه در بین آنها ضدارزش است و دوم اینکه حریم یکدیگر را نگه می دارند؛ تهمت در شأن مسلمان نیست. در خطبه قبل راه‌های مقابله با این آسیب را مطرح کردیم.
خاتمی ادامه داد: در این خطبه راه‌های دیگری که برای مقابله با این امر وجود دارد بیان می‌شود که یکی گسترش فرهنگ خوش‌بینی در جامعه دینی است. در جامعه دینی باید اصل را بر خوش‌بینی گذاشت. مولا علی(ع) فرمودند: اگر در جامعه‌ای، خوبی حاکم است در این جامعه بدبینی ظلم است بنابراین اصل را بر خوش‌بینی بگذارید مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.
وی اظهار کرد: راه دیگر این است که زمینه تهمت را فراهم نکنیم. تهمت یا ناشی از بی‌دینی و لامذهبی تهمت‌زننده است که برای این مورد نمی‌توان کاری کرد اما زمینه برخی از تهمت‌ها را متهم فراهم می‌کند و حرفی را می‌زند که نباید بزند. در اینجاست که حضرت علی(ع) می‌فرمایند: در این مورد، بدگمانی به خود را طبیعی بدانید.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: گناه کردن حرام است و زمینه گناه را فراهم کردن هم حرام است؛ بنابراین نباید رفتاری انجام دهیم که زمینه تهمت فراهم شود.
خاتمی افزود: راه دیگر برای مقابله با تهمت این است که به متهم اجازه دفاع بدهیم. این دفاع فقط مختص محکمه نیست. البته قاضی شرعا موظف است حرف متهم را بشنود اما قضاوت فقط در محکمه نیست بلکه در سایر روابط هم جریان دارد بنابراین باید سعی کنیم بی‌دلیل آبروی مسلمانی از بین نرود.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: راه دیگر برای مقابله با تهمت، دفاع از مظلوم است. اگر معلوم شد تهمت دروغ است در این شرایط همه موظفند از حقوق یک مؤمن دفاع کرده و وی را تنها نگذارند. راه دیگر، منزوی کردن رسانه‌های دروغ‌محور است. رسانه‌های غوغاسالار که عمده شبکه‌های بیگانه از این قبیل هستند باید منزوی شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان عنوان کرد: این موارد، راهکارهایی هستند که برای مقابله با آسیب تهمت و افترا در جامعه دینی وجود دارد و انشاءالله خداوند با کرم خود این آسیب را در جامعه ما قرار ندهد و تلاش ما برای آسیب زدایی از آن باشد.
captcha