اقدامات عملی در احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در اولویت باشد
کد خبر: 3527157
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸

اقدامات عملی در احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در اولویت باشد

گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: انتظار می‌رود به موازات اقدامات شکلی و تشکیلاتی، اقدامات عملی در احیاء دو سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر بیشتر پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدرضا حبیبی، نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد 11 شهریورماه در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: انتظار می‌رود به موازات اقدامات شکلی و تشکیلاتی، اقدامات عملی در احیاء این دو سنت حسنه بیشتر پیگیری شود.
حبیبی افزود: البته اهتمام به موضوعات ستادی و حرکت در چارچوب برنامه و شرح وظایف خوب است اما باید بیشتر به عمل پرداخت.
وی با اشاره به اختلاف سلایق، تغییر شیوه‌ها و پاره‌ای دیگر از حاشیه‌ها که با تغییر مسئولان و دولت‌ها گریبان گیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌شود تصریح کرد: امر به معروف، اعتقادی و دینی و صراحت شریعت است و همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است و نباید اسیر حاشیه‌ها و سلایق شود.
این مقام قضایی اظهار کرد: باید با آموزش گروهی افراد و صدور کارت‌های شناسایی، جرأت و جسارت تذکر لسانی را در جامعه ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: وظیفه برخورد و مقابله فیزیکی با منکرات با متولیان متخصص و ظابطان آموزش دیده است که در چارچوب وظایف خود عمل خواهند کرد و ستاد باید با ایجاد شرایط مطلوب، تذکر لسانی را برای احیای این سنت الهی در دستور کار خویش قرار دهد.
رئیس کل دادگستری استان یزد  احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را گام عملی در پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: اهداف پیشگیری از وقوع جرم با احیای این سنت حسنه و مشارکت مردمی در جلوگیری از منکرات و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز محقق خواهد شد.
captcha