برنامه‌ریزی آموزشی برای ارتقاء جایگاه فن و هنر اذان‌گویی و مکبری
کد خبر: 3527192
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
روحی خواستار شد :

برنامه‌ریزی آموزشی برای ارتقاء جایگاه فن و هنر اذان‌گویی و مکبری

گروه فعالیت‌های قرآنی: موذن شرکت‌کننده در سی و نهمین دوره مسابقات اوقاف قم گفت: من به عنوان فرد علاقه مند به اذان از مسئولان فرهنگی در مساجد درخواست دارم تا برنامه‌ریزی آموزشی مناسبی برای ارتقاء جایگاه فن و هنر اذان‌گویی و مکبری داشته باشند.

مسابقات اذان اوقاف قم
حسین روحی، موذن شرکت‌کننده در سی و نهمین دوره مسابقات اوقاف قم در گفت‌وگو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: سطح مسابقات قرآن کریم و اذان در این دوره خوب بود اگرچه فضای مسابقات در رشته اذان شور و نشاط بیشتری را می‌طلبید.
وی افزود: جداشدن رشته اذان از رشته‌های دیگر یکی از کارهای خوب در هویت‌بخشی به این رشته و ارتقاء جایگاه آن دارد و می تواند موجب تنوع بیشتر اذان‌های خوب و مطلوب در کشور شود.
روحی بیان کرد: یکی از کارهای لازم به نظر من که مسئولان مربوطه می توانند در کانون های مساجد و .. دنبال کنند برگزاری دوره های آموزشی اذان‌گویی و مکبری و ... است زیرا با بدنه مسجد و نماز مرتبط است.
وی افزود: اذان رساندن و ابلاغ پیام الهی به مخلوق خویش است و هر قدر این پیام و دعوت به سمت نماز زیباتر و فنی تر باشد انتقال این پیام هنرمندانه تر صورت گرفته سات.
این موذن مسابقات اوقاف تصریح کرد: اذان‌گویی تجمیع احساسات و فن و هنر است و تا انسان باور عمیق به فرازهای آن نداشته باشد نمی‌تواند این پیام را به صورت عمیق منتقل کند.
وی افزود: موذنان و قاریان و حافظان می‌توانند با حضور فعالانه در فضای اجتماعی و سیاسی و مبلغ عملی دین بودن فضای فرهنگی منطقه و محله خود را تغییر دهند و نباید در بدنه فعالان قرآنی احساس بی تفاوتی و یا برخورد انفعالی در قبال شرایط فرهنگی وجود داشته باشد.
یادآور می‌شود سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی از دهم تا ۱۳ شهریور ماه با حضور ۲۳۰ نفر از آقایان و بانوان در مجتمع شاه سیدعلی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته های ترتیل و تحقیق، حفظ کل، ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی در حال برگزاری است و مراسم افتتاحیه آن دوشنبه هشتم شهریورماه برگزار شد و اختتامیه نیز شنبه شب ۱۳ شهریور با حضور آیت الله خاتمی برگزار خواهد شد.   
captcha