6 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرضا هستند
کد خبر: 3531839
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرضا خبر داد:

6 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرضا هستند

گروه اجتماعی: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرضا گفت: شهرضا دارای 10 باب کتابخانه عمومی است که ۴ باب از آن‌ها کتابخانه‌های نهادی و 6 باب از آن‌ها نیز جز کتابخانه‌های مشارکتی هستند؛ همچنین 6 هزار و 835 عضو از امکات این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

فاطمه پورخاقان، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرضا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: امسال از سوی نهاد کتابخانه‌‎های عمومی کشور، به عنوان «سال خواندن» نامگذاری شده است که  نهاد کتابخانه‌های عمومی برای اجرایی کردن این شعار با معرفی طرح 50 عنوان کتاب و در هر ماه 4 کتاب برگزیده برای برگزاری نشست‌های کتابخوان کتابخانه‌ای، سعی در فراگیر کردن فرهنگ کتاب خواندن در بین اقشار مختلف دارد.
وی ادامه داد: در دهه ولایت سال گذشته، انجمن خوشنویسان شهرضا، فرمانداری و اداره ارشاد شهرضا هنرمندان خوشنویس شهرضایی در محل کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا خطبه غدیر را در ۲۵ صفحه به سبک نستعلیق خوشنویسی کردند، کتابت این خطبه که یادگار سالیان گذشته است، اثری ماندگار در تاریخ شهرستان است.
رئیس اداره کتابخانه های شهرضا با بیان این که این اداره در مناسبت‌های مختلف اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب کرده است، بیان کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اداره می‌توان به برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت‌های مختلف از جمله روز قدس، نیمه شعبان و سالگردتجلیل و نکوداشت حضرت امام خمینی (ره)، مسابقه خطبه غدیر در شهرستان و اهدا کتاب در مناسبت‌های مختلف از جمله هفته عفاف و حجاب اشاره کرد.
پورخاقان گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا، از چندین کتب نفیس تآلیف شده در شهرستان در یکسال گذشته رونمایی کرده است که از جمله می‌توان به رونمایی از کتاب «پیکر گردانی در افسانه‌های ایرانی» نوشته «بنفشه رسولیان» در «همایش کتاب خوان ملی» در شهرضا اشاره کرد.
وی همچنین با اشاره به وجود 2ایستگاه مطالعه در شهرضا، اظهارکرد: از این 2 ایستگاه یکی در بیمارستان امیرالمؤمنین و دیگری در ساختمان درمانگاه بیمه تأمین اجتماعی ایجاد شده است که منابع آن هر هفته توسط اداره کتابخانه‌های شهرستان تأمین می‌شود.
وی با بیان این که روزانه بالغ بر 500 نفر از این ایستگاه استفاده می‌کنند، گفت: این کتب در تمام موضوعات و با هدف دسترسی آسان به کتاب ایجاد شده است.
رئیس اداره کتابخانه‌های شهرضا تأکید کرد: اگر سازه این ایستگاه‌های مطالعه توسط دستگاه‌ها و ادارات پرمخاطب تهیه شود، اداره کتابخانه‌های شهرستان کتاب‌های آن را تأمین خواهد کرد.
رئیس اداره کتابخانه‌های شهرضا در ادامه ترویج فرهنگ مطالعه مفید را از جمله سیاست‌های اصلی این اداره دانست و خاطرنشان کرد: اداره کتابخانه‌های شهرضا در راستای همکاری با ستاد اوقات فراغت در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه مفید، نشریات مازاد خود را به پایگاه‌های اوقات فراغت اهدا می‌کند.
پورخاقان همچنین از راه اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا خبر داد، و افزود: این کتابخانه با یک هزار و 500 نسخه کتاب تخصصی در حوزه دفاع و شهادت توسط دانشجویان، اداره کتابخانه‌ها و اداره کل حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تجهیز شده است.
وی گفت: شهرضا در حال حاضر دارای 10 باب کتابخانه عمومی است که ۴ باب از آنها کتابخانه‌های نهادی و 6 باب از آنها نیز جز کتابخانه‌های مشارکتی هستند؛ همچنین 6 هزار و 835 عضو از امکات این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.
captcha