درگذشت قاری پیشکسوت مسجدالاقصی
کد خبر: 3533371
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

درگذشت قاری پیشکسوت مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: شیخ «محمد رشاد شریف»، قاری پیش‌کسوت مسجدالاقصی ظهر دیروز، 5 مهر، در امان، پایتخت اردن، درگذشت.

درگذشت قاری مشهور شیخ «محمد رشاد شریف»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «الجزیرة»، شیخ «محمد رشاد شریف»، قاری مشهور مسجدالاقصی ظهر دیروز، دوشنبه، 5 مهر، بعد از صرف عمری طولانی در راه خدمت به کتاب مقدس الهی و معارف آن، در سن 91 سالگی، در امان، پایتخت اردن، در گذشت.

وی از زمان کودکی به قرائت قرآن روی آورد و در زادگاه خود، «الخلیل»، جنوب کرانه باختری، نزد شیخ «محمد رفعت» و «حسن ابوسنینه» به تلمذ پرداخت و قبل از رسیدن به سن 18 سالگی در قرائت‌های مشهور به «حفص» و «ورش» آن متبحر شد.

او روش خاصی در کار قرائت داشت که منجر به شهرت عظیم او در فلسطین شد، وی علاوه بر فعالیت قرائت در مسجد «ابراهیمی» واقع در زادگاه خود(الخلیل)، در سال 1941 به رادیو «القدس»، و در سال 1966 از سوی اداره اوقاف اسلامی به عنوان قاری مسجدالاقصی دعوت شد.

اداره اوقاف اسلامی مصحف صوتی ضبط شده از سوی این قاری در مسجدالاقصی را در سال 1984 میلادی منتشر کرد.

وی تا سال 2002 میلادی به عنوان قاری و مدرس قرآن در فلسطین مشغول بود و بعد از آن به زادگاه خود در اردن بازگشت و به عنوان امام مسجد ملک عبدالله در امان فعالیت ‌‌کرد.

مدیرکل اداره اوقاف اسلامی قدس در بیانیه‌ای به این مناسبت اعلام کرد: «امروز امت اسلامی به داغ از دست دادن انسانی عزادار گشته که تمام عمر خود را در راه تعلیم کتاب الهی صرف و شاگردان بسیاری را در این راه تربیت کرده است».

شایان ذکر است که این فقید، تنها قاری قرآن نبوده بلکه در زمینه نظم شعر نیز مهارت خاصی داشته و در خلال عمر پربار خود صد قصیده به نظم درآورده است.

captcha