تسلیت حماس در پی درگذشت استاد «شریف»/ مراسم تشییع امروز در اردن
کد خبر: 3533400
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

تسلیت حماس در پی درگذشت استاد «شریف»/ مراسم تشییع امروز در اردن

گروه بین‌الملل: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) درگذشت استاد محمد رشاد شریف، قاری پیشکسوت مسجدالاقصی را تسلیت گفت.

تسلیت حماس در پی درگذشت استاد «شریف»/ مراسم تشییع امروز در اردن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از الرسالة نت، جنبش حماس صبح امروز، ششم مهرماه، درگذشت استاد محمد رشاد الشریف، قاری مسجدالاقصی در قدس و مسجد ابراهیمی در الخلیل، مدرس زبان عربی و امام جماعت مسجد «ملک عبدالله» امان، پایتخت اردن را تسلیت گفت.
عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس در پیامی در فیس بوک اعلام کرد:  
«ما درگذشت شیخ شریف، صاحب ترتیلی زیبا و صدایی گیرا و تأثیرگذار و کسی که زندگیش را در خدمت قرآن و علوم قرآنی و تدریس زبان عربی سپری کرد، تسلیت می‌گوییم.
الشریف یکی از شاخص‌ترین قاریانی بود که تأثیر زیادی در تبلیغ و نشر احکام تلاوت، تجوید و حفظ قرآن داشت و هزاران تن از قرآن‌آموزان در فلسطین و جهان اسلام در محضر وی پرورش یافته و قرآن آموختند.
شیخ الشریف در سال 1966 میلادی از سوی اوقاف اسلامی فلسطین به عنوان قاری مسجدالاقصی انتخاب شد و قرآن مرتل «بیت‌المقدس» را از خود به یادگار گذاشت. این قاری فقید در همایش اسلامی برگزارشده در شهر جده عربستان سعودی در سال 1980 میلادی مأمور به این کار شد تا پس از اتمام آن را در جهان اسلام توزیع کند و پس از چهار سال توانست قرآن مرتل را با صوت خود ضبط کند.
زندگی شیخ شریف با موضع‌گیری‌های متعدد در حمایت از فلسطین، دفاع از حقوق ملت فلسطین، همبستگی با مقاومت و پایداری این ملت همراه بود. او شاعری ادیب بود که پسرش «امام» در سال 2001 میلادی در پی تیراندازی صهیونیست‌ها هنگام خروج از نماز جمعه در شهر الخلیل شهید شد.
سخنگوی حماس در پایان برای شیخ شریف رحمت واسعه و آرامش الهی را خواستار شد و درگذشت این قاری پیشکسوت را به خانواده، نزدیکان، دوستداران و شاگردان وی و امت اسلامی تسلیت گفت.
مراسم تشییع؛ امروز پس از نماز ظهر در اردن
بنا بر این گزارش، قرار است مراسم تشیع پیکر شیخ شریف امروز پس از اقامه نماز ظهر در اردن برگزار شود.
این مراسم از مسجد ملک عبدالله اول در منطقه «العبدلی» اردن آغاز می‌شود و تا قبرستان «الصویلح» ادامه می‌یابد.  
یادآور می‌شود، استاد محمد رشاد شریف دیروز، پنجم مهرماه در سن 91 سالگی در امان، پایتخت اردن دار فانی را وداع گفت.
الشریف از دوران کودکی شروع به قرائت قرآن کرد و از محمد رفعت، شیخ قاریان قرن بیستم(از قراء دوران طلایی قرائت مصر) تأثیر پذیرفت.
captcha