مراسم صبحگاه انتظار در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3534652
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

مراسم صبحگاه انتظار در یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد از برگزاری مراسم صبحگاه انتظار با موضوع انتظار و امر به معروف در مدارس استان خبر داد.

سیدمحمدرضا نجم الهدی، مسئول روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: صبحگاه انتظار با موضوع انتظار و امر به معروف در مدارس سطح استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این برنامه به صورت شاخص فردا صبح، 12 مهرماه همزمان با اولین روز هفته امر به معروف و نهی از منکر و با حضور مسئولان استان در مدرسه دخترانه بتول حسینی ناحیه دو یزد برگزار خواهد شد.
نجم الهدی با اشاره به عناوین هفته امر به معروف و نهی از منکر که از 12 الی 18 مهرماه است افزود: روز اول هفته امر به معروف و نهی از منکر به نام دانش آموزان نامگذاری شده و فعالیت‌های دانش‌آموزان در گروه‌های با عنوان یادآوران در حال اجرا است و از این روز فعالیت‌های شاخص با حضور دانش آموزان آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: روز سه شنبه 13 مهرماه به نام دانشجویان نامگذاری شده و با توجه به اینکه فعالان امر به معروف به عنوان قشر جوان ناظر بر عملکرد جامعه هستند به نام آن‌ها نامگذاری شده تا گروه‌های امر به معروف دانشجویی شکل بگیرد.
مسئول روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: روز سوم این هفته با نام ادارات نامگذاری شده و در تمام ادارات شورای امر به معروف تشکیل شده و رییس  شورا، رییس دستگاه و نهاد اجرایی است و 9 نفر عضو شورای اداری هستند و این روز به نام ادارات نامگذاری شده تا علاوه بر شورای اداری گروه‌های یاوران معروف شکل بگیرد.
وی ادامه داد: محور خانه و خانواده بانوان هستند و بانوان بویژه بانوان یزدی در تمام فعالیت‌ها بویژه فعالیت‌های فرهنگی حضور پررنگ دارند و این روز به نام خانواده و زنان نامگذاری شده و هدف این است که اگر معروف‌ها و رفع منکرها از خانواده باشد قوام بیشتری خواهد داشت.
نجم الهدی افزود: در روز جمعه مردم و گروه‌های مردمی اعم از طلایه داران، یادآوران، یاوران معروف، اصناف و بازاریان، هیت‌های مذهبی، شورای اداری، قضایی، نظامی و .. در نماز جمعه که اجتماع هفتگی مسلمانان است حضور می‌یابند و در حرکتی بعد از نماز جمعه با بزرگ آمر به معروف امام حسین (ع) تجدید بیعت کرده و راهپیمایی امر به معروف در این روز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دستگاه قضا پشتوانه یاوران امر به معروف است و با توجه به اینکه حوزه نظامی و قضایی فعالیت‌های چشم گیری در زمینه امر به معروف داشته و دارند و همچنین بسیج و سپاه بالاترین حوزه عملیات اجرایی را دارند و نیروی انتظامی پیشانی اجرایی این حوره است در پاسداشت فعالیت آن‌ها این روز به نام بسیج، قضایی و نظامی نامگذاری شده است.
نجم الهدی گفت: طلایه داران، گروه‌های عمومی مردمی هستند و این روز به نام مردم نامگذاری شده و هفت روز هفته در جهت ایجاد تحرک در زیر مجموعه‌ها خواهد بود.
captcha