تشریح برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در فارس/ فعالیت 600 مبلغ دینی
کد خبر: 3535121
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
حسینی تبیین كرد:

تشریح برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در فارس/ فعالیت 600 مبلغ دینی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 500 نقطه این استان و فعالیت 600 مبلغ دینی در این طرح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 12 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» همزمان با سراسر در ایام دهه اول محرم در 500 نقطه این استان خبر داد.
وی با یادآوری اینكه این سوگواره از محل موقوفات حسینی اجرا خواهد شد، افزود: در این طرح، برنامه‌های سوگواری، اطعام عزاداران، برگزاری همایش «لبیك یا حسین(ع)»، همایش «احلی من‌العسل» و غیره از نخستین روز ماه محرم تا سیزدهم این ماه برگزار خواهد شد.

برپایی محافل قرآنی در بقاع متبركه فارس
حسینی در پاسخ به خبرنگار ایكنا درباره برپایی محافل قرآنی در این سوگواره گفت: قطعاً در این طرح، محافل قرآنی نیز در ایام دهه اول محرم در بقاع متبركه استان فارس برگزار خواهیم كرد ضمن اینكه این محافل قرآنی نیز در ایام اربعین حسینی نیز برگزار خواهند شد.
معاون فرهنگی اوقاف فارس از برگزاری تجمع بزرگ «لبیك یا حسین(ع)» در سراسر استان فارس در دومین روز محرم از ساععت 16 روز 13 مهرماه خبر داد و گفت: در این برنامه همزمان با سالروز ورود كاروان امام حسین(ع) به صحرای كربلا، تمام هیئات مذهبی در قالب كاروان‌های نمادین امام حسین(ع) با برافراشتن پرچم لبیك یا حسین(ع) وارد حرم بقاع متبركه می‌شوند و در آن طومار میثاق‌نامه لبیك یا حسین(ع) قرائت خواهد شد.

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 30 بقعه متبركه فارس
وی با تصریح اینكه تمام شهرستان‌های فارس میزبان این مراسم هستند اما برنامه محوری ما در استان فارس در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) در روستای دودج از بخش داریون شهرستان شیراز است، گفت: همچنین در نخستین جمعه ماه محرم همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با نقاط مختلف دنیا، در 30 بقعه متبركه استان فارس برگزار خواهد شد كه این برنامه‌ به‌صورت محوری در شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
حسینی، برگزاری همایش نوجوانان حسینی با عنوان «احلی من‌العسل» را در ساعت 10 صبح روز 17 مهرماه جاری را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان كرد و گفت: این همایش در شهر شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، امامزاده سیدمحمد صغاد(ع) و قدمگاه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد.

توزیع 300 هزار پرس غذا در میان سوگواران حسینی
معاون فرهنگی فارس با بیان اینكه در این ایام 300 هزار پرس غذا در میان سوگواران حسینی در فارس توزیع می‌شود، گفت:‌ همایش رهروان زینبی نیز در ساعت 16 روز 23 مهرماه جاری در آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار می‌شود كه پیش‌بینی می‌كنیم قریب 6 هزار نفر از بانوان ولایی شیراز در این همایش گردهم آیند.
برپایی خیمه‌های معرفت در سه شهرستان لارستان، كازرون و شیراز از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها یاد كرد و گفت: در شهر شیراز این خیمه معرفت در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برپا خواهد شد كه در این خیمه‌های مشاوره‌های دینی و خانوادگی و مذهبی به خانواده‌ها ارائه می‌شود.
وی از اعزام 200 مبلغ دینی از قم و 400 مبلغ بومی به نقاط مختلف فارس جهت برپایی سوگواری حسینی خبر داد و گفت: در حال حاضر 70 درصد موقوفات استان فارس وقف حضرت امام حسین(ع) است که این نشان از عشق و ارادت مردم به این امام همام و جریان عاشورا است ضمن اینكه هم‌اكنون بیش از 100 هیئت مذهبی استان نیز درخواست كمك از اوقاف جهت برپایی مراسم‌های سوگواری حسینی خود دارند.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: عمده موقوفات با نیت امام حسین(ع) در استان، در نواحی یک، دو و چهار شهر شیراز قرار دارد.
captcha