تشرف به تشیع «احمد الرزیقی» توسط «محمدتقی مروت»/ فعالیت ضد وهابیت استاد در فضای مجازی
کد خبر: 3537569
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
سیدمحسن موسو‌ی‌بلده بیان کرد:

تشرف به تشیع «احمد الرزیقی» توسط «محمدتقی مروت»/ فعالیت ضد وهابیت استاد در فضای مجازی

گروه فعالیت های قرآنی: سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی در مراسم یادبود استادش مرحوم «محمدتقی مروت» بر تسلط استاد بر زبان‎های انگلیسی و عربی گفت که طی دهه اخیر در فضای مجازی حضوری فعال داشت و شبهات ایجاد شده توسط وهابی‌ها را با زبان مصری اصیل پاسخ داده و عقایدشان را زیر سوال می‌برد.

بیان خاطرات و خدمات استاد مروت توسط سید محسن موسوی بلده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین مراسم یادبود استاد مرحوم «محمدتقی مروت» با حضور اساتید پیشکسوت و مسئولان و قاریان بین‌المللی در جلسه قرآن سیدمحسن موسوی‌بلده از شاگردان استاد مروت، جمعه 23 مهرماه از ساعت 8 الی 13 در موسسه احسن الحدیث واقع در تهران، میدان امام حسین(ع)، خیابان 17 شهریور، خیابان صفای شرقی برگزار شد.

سیدمحسن موسوی‌بلده در ابتدا از تماس‌های آخر خود با استاد مروت(ساکن در تورنتو کانادا) گفت و تصریح کرد: در دو هفته اخیر در تماس‌های تلفنی با استاد، صحبت کردیم و هماهنگی‌هایی را برای بازگشت ایشان به وطن انجام دادیم و ایشان خیلی امیدوار شد و پس از دو هفته بیماری، روحیه خود را بدست آورد. حتی همه هماهنگی های پزشکی انجام شد، اما متاسفانه در آخر، پزشکانی که باید اجازه پرواز می‌دادند، اجازه ندادند و برگشتشون عملا غیر ممکن شد.

وی در ادامه حاضران در جلسه را از نحوه خبردار شدن از فوت این استاد الاساتید مطلع کرد و گفت: شب عاشورا در جلسه احیای قرآنی حجت الاسلام موسوی درچه‌ای بودم و به یک باره ساعت 1 نصفه شب به دلم افتاد که با کانادا تماس بگیرم و حال و احوالی از استاد بپرسم و به استاد بگویم که در این مجلس به یادش هستیم و حتی صحبت استاد را پشت میکروفون پخش کنم. چندین بار تماس گرفتم، اما خانواده استاد جواب ندادند. به یکباره حجت الاسلام موسوی درچه‌ای به بنده یک پیامی را نشان داد که خبر فوت استاد مروت بود. در همان لحظه خانواده‌شان تماس گرفتند و گفتند، استاد یک ساعت قبل فوت کرده‌اند. همانجا در شب عاشورا، در جلسه قرآن، اعلام و ثواب تلاوت‌ها را به این استاد عزیز هدیه کردیم و عملا اولین مراسم یادبود استاد مروت در آن جلسه برگزار شد.

موسوی بلده با اشاره به نقصی که در بین شیعیان وجود داشت و قرآن را قرن‌ها رها کرده بودند گفت: در تاریخ شیعه، نقصی بود که تلاوت قرآن را به اهل تسنن واگذار کرده و فقط اهل بیت(ع) را انتخاب کرده بودند و اهمیت می‌دادند. پس از قرن‌ها، عنایت الهی بود که خدا، مردی را برگزید که با استعداد خدادادی‌اش و بدون اینکه استادی داشته باشد، نهضت جدیدی در عرصه تلاوت ایران بنا کرد.

وی گفت: دکتر صلاح الصاوی، قاری و داور مصری، سال‌ها در ایران زیست و دو دوره از داوران مسابقات قرآن اوقاف بود. ایشان گفته بودند نهضت جدید تلاوت قرآن در مصر را شیخ محمد رفعت پایه‌گذاری کرد و نهضت جدید تلاوت در ایران را محمدتقی مروت، بنیان گذاشت.

سیدمحسن موسوی بلده همچنین، یادی از استاد مولایی(ابراهیم پورفرزیب درگذشت 22 مهر 1393) و استاد علی اربابی(درگذشت 17 اسفند 85)، همسفران و دوستان صمیمی استاد مروت کرد و به یکی از کارهای بزرگ استاد مروت اشاره کرد و توضیح داد: استاد مروت زمانی که در مصر بودند، در دفتر رادیو تلویزیون مصر کار می‌کردند و با بودجه همان دفتر، از اساتید آن زمان مصر، همچون عبدالعزیز حصان، فتحی قندیل و... تلاوت های استدیویی همراه با بیان «صدق الله العلی العظیم» ضبط کردند که در نوع خود بی‌نظیر است.

بیان خاطرات و خدمات استاد مروت توسط سید محسن موسوی بلده

موسوی‌بلده با اشاره به پیام خادم القرآن عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی گفت: استاد مروت در سن ۷۲ سالگی و در شب عاشورا، یعنی همان شبی که سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام به رحمت خدا رفتند، درگذشت.

وی همچنین اضافه کرد: استاد مروت، بدلیل اینکه سال‌ها در مصر زندگی کردند در این دهه اخیر در فضای مجازی با نام مستعار عربی، با وهابیت بحث می‌کردند و با زبان مصری اصیل پاسخ شبهات آنها را می‌دادند که این عمل، موجب کلافگی آنها شده بود.

موسوی بلده همچنین از شیعه شدن استاد احمد الرزیقی که محضر مقام معظم رهبری تلاوت انجام داده‌اند، توسط استاد مروت پرده برداشت.

مطالب مرتبط
captcha