بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های عناصر قرآنی کشور بدون تنگ‌نظری
کد خبر: 3537584
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
پیشکسوت قرآنی خواستار شد:

بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های عناصر قرآنی کشور بدون تنگ‌نظری

گروه فعالیت های قرآنی: عباس سلیمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی کشورمان در مراسم یادبود مرحوم استاد «محمدتقی مروت» خواستار شد، بدون هیچ بخل و تنگ‌نظری از همه ظرفیت‎ها و توانمندی‌های همه عناصر قرآنی برای ارتقای نظام اسلامی استفاده شود.

خادم القرآن عباس سلیمی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین مراسم یادبود استاد مرحوم «محمدتقی مروت» با حضور اساتید پیشکسوت و مسئولان و قاریان بین‌المللی در جلسه قرآن سیدمحسن موسوی‌بلده از شاگردان استاد مروت، جمعه 23 مهرماه از ساعت 8 الی 13 در موسسه احسن الحدیث واقع در میدان امام حسین(ع)، خیابان 17شهریور، خیابان صفای شرقی برگزار شد.

عباس سلیمی، خادم القرآن و پیشکسوت کشورمان در ابتدا، این مراسم را جلسه‌ای به عنوان گرامیداشت یاد سالار شهیدان کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش و تجدید میثاق با سیدالساجدین امام زین العابدین(ع) دانست که مراسم یادبود مرحوم استاد محمدتقی مروت با این امر، مقارن شده است.

وی در ادامه افزود: یک نکته‌ای را باید حضور جوانان و نوجوانان عزیز عرضه بدارم که در مورد اساتید و پیشکسوتانی که موفق به زیارتشان نشدند، شناخت و معرفتی پیدا کنند. وضعیت قرآنی قابل افتخار امروز جامعه اسلامی که به برکت خون 220 هزار شهید سرافراز، مجاهدت‌های امام و هدایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری است از برکت تلاش مردانه بزرگانی چون استادان علی اربابی، مولایی، غفاری، شکوهنده، مختاری، بیوک اصل محمدی و دیگر خوبانی است که مانند یک کهکشان نورانی هستند.

سلیمی تصریح کرد: امروز بسیار خوشحال شدم که از رئیس سازمان دارالقرآن شنیدم که این سازمان از روز شنبه، برنامه دقیقی برای مستندسازی از زندگی اساتید تلاوت قرآن کشورمان با ثبت خاطرات این بزرگان در دستور کار دارد. اما آنچه در خصوص استاد محمدتقی مروت، لازم است، جوانان ما بدانند این است که ما هرگز نمی‌توانیم شرایط زمانی که او، قرائت قرآن را در قالب یک مجاهدت در کشور مطرح کرد، توصیف کنیم.

وی ادامه داد: ما داریم درباره زمانی برای جوانان صحبت می‌کنیم که در سایه شوم رژیم شاهنشاهی، برگزاری جشن‌های مبتذل مانند جشن هنر شیراز، ارزش تلقی می‌شد. محمدتقی مروت عزیز، بزرگواری بود که از 9 سالگی در محضر قرآن، زانوی تلمذ بر زمین زد و در سن 12 سالگی توفیق این را داشت که شرفیاب محضر آیت الله العظمی بروجردی شود و چون نوجوان پرجنب و جوشی بود بر فراز آن درشکه‌ای که معظم له را برای نماز می‌آوردند، قرار گرفت و به این مرجع بزرگوار گفت که می‌خواهم برای شما قرآن تلاوت کنم و ایشان اجازه فرمودند تا آیت الکرسی را برای این مرجع بزرگ تلاوت کرد و معظم له دعای مستجابی در حق او کردند و فرمودند امیدوارم به زودی یکی از قاریان خوب و از اساتید بزرگ قرآنی شوی و یک سکه ده‌شاهی به وی دادند.

این پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: استاد مروت، عاشق قرآن بود در آن زمانی که تلاوت قرآن فقط در یک قالب سنتی بود و با تلاوت امروزی قابل مقایسه نبود، پابه پای اساتید دیگر برای ارتقای سطح تلاوت قرآن زحمت کشیدند. دو بار در مسابقات بین‌المللی مالزی که معتبرترین مسابقات در آن زمان بود، حضور پیدا کرد و در سال 51 به خاطر استفاده از لفظ تصدیق پایانی که گفته بود صدق الله العلی العظیم، ایشان را حائز رتبه دوم کردند.

وی ادامه داد: اما در سال 1352 به عنوان اولین قاری شیعه، طلسم به دست آوردن جایزه این مسابقه قرآنی را شکست و نشان داد یک جوان شایسته شیعه ایرانی، می‌تواند در کنار همه آنها به رقابت بپردازد و فتح بابی برای قاریان بعدی شد. بعد از بازگشت به ایران به همت رادیو ایران آن زمان، 30 جزء قرآن کریم را تلاوت کرد که امیدوارم در آرشیو باشد. یادم است که هر روز از صدای استاد استفاده می‌کردیم و آرزو داشتیم، محضرشان برسیم و بتوانیم به عنوان یک شاگرد قرآنی در این کشور خدمت‌گذار باشیم.

سلیمی اظهار کرد: استاد مروت، پاک زندگی کرد و از مصادیق بارز حیات طیبه بود و تا آخر به قرآن و امام حسین(ع) عشق می‌ورزید. باید در یک فرصت، میزان ارادت و مجاهدت‌هایش در فراسوی مرزهای اسلامی را تبیین کرد. یکی از کارهایشان در سال‌های اخیر به خاطر اینکه مورد تعرض بدخواهان قرار نگیرد با یک نام مستعار از طریق اینترنت به مباحثه وهابیت خبیث می‌پرداخت و آنها را عصبانی کرده بود. بخاطر تسلط بر زبان عربی و انگلیسی و اطلاعات وسیع قرآنی، کاری با آنها کرده بود که اگر دستشان به استاد می‌رسید به او لطمه اساسی می‌زدند.

این قاری بین‌المللی تصریح کرد: عاشق قرآن، ایران و رهبر معظم انقلاب بود. در بعضی خاطرات و مصاحبه‌هایش اگر همین امروز جستجو کنید، علاقه‌ای که به حضرت آقا داشت، پیدا می‌کنید.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که یک روزی در کشور، بدون هیچ بخل و تنگ‌نظری از همه ظرفیت‎ها و توانمندی‌های همه عناصر قرآنی برای ارتقای نظام اسلامی استفاده شود و تأکید کرد: از وجود استاد مروت بدون اینکه زبان به گلایه بگشاییم آن‌گونه که باید و شاید نتوانستیم بهره‌مند شویم. امیدواریم بتوانیم از همه نیروهای قرآنی کشور، خرد و کلان استفاده لازم را ببریم.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۸:۴۷
0
1
اگر این کار صورت پذیرد نتایج خوبی در زمینه قرآنی به همراه خواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۱۱:۱۵
0
0
ايكنا با عدم انتشار حقايق مخاطبان خود را از دست مى دهد . ايا حقيقتى كه بنده مطرح كردم اينقدر تلخ بود كه غير قابل انتشار شد ؟!!!
captcha