«محمدحسین سبزعلی» از زنده‌یاد «مروت» می‌گوید
کد خبر: 3539152
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

«محمدحسین سبزعلی» از زنده‌یاد «مروت» می‌گوید

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدحسین سبزعلی در رابطه با استاد محمدتقی مروت چنین بیان کرد: هفته گذشته استاد مسلم قرآن را از دست دادیم و همیشه در جلسات قرآن، برایشان آرزوی علو درجات می‌کنیم و ثواب تلاوت‌ها را به روح این استاد عزیز هدیه می‌کنیم.

تلاوت در جلسه مرحوم استاد مولایی با حضور استاد مرحوم محمدتقی مروت
محمدحسین سبزعلی، قاری و داور بین‌المللی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با مرحوم استاد محمدتقی مروت چنین بیان کرد: هفته گذشته استاد مسلم قرآن کریم را از دست دادیم و همیشه در جلسات قرآن، برایشان آرزوی علو درجات می‌کنم و ثواب تلاوت‌ها را به روح این استاد عزیز هدیه می‌کنیم.

این قاری بین‌المللی به بیان خاطره‌ای از اولین دیدار خود با مرحوم استاد محمدتقی مروت پرداخت و گفت: اولین دیدار بنده با استاد مروت به سال‌های قبل از انقلاب بازمی‌گردد که در محضر ایشان تلاوت کردم و بسیار شیوه و سبک تلاوت بنده را پسندیدند. در اولین دیدار با ایشان فهمیدم که ایشان بزرگترین قاری ایرانی است که قبل از انقلاب، مقام اول مسابقات بین‌المللی مالزی را کسب کرده است.

سبزعلی ادامه داد: ما وقتی درباره استاد مروت صحبت می‌کنیم، باید خود را در زمان آن استاد بزرگوار قرار دهیم. در زمانی که قاریان ما، قاری مصری ندیده بودند و تلاوت‌های مصری‌ها در ایران در دسترس نبود. اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی و با عنایت و توجه ویژه مقام معظم رهبری، تلاوت‌های زیادی از قاریان مصری در دسترس است و قاریان مصری زیادی برای تلاوت قرآن کریم به ایران آمده اند.

ابن قاری بین‌المللی در ادامه عنوان کرد: استاد محمدتقی مروت در آن زمان، شاهکار کرد و بعنوان اولین قاری شیعه، مقام اول مسابقات بین المللی مالزی را کسب کرد.

وی ادامه داد: در آن دوران، سن زیادی نداشتم و مسابقات بین المللی مالزی را از رادیو پیگیری می‌کردم. این پیشرفت سطح تلاوت قاریان ایرانی، مرهون زحمات با اخلاص مرحوم استاد محمدتقی مروت و فعالیت های شاگردان خوب ایشان است.

این قاری بین المللی در ادامه به سفر اخیر مرحوم استاد محمدتقی مروت به ایران اشاره کرد و گفت: در سال 1388 که استاد مروت به ایران آمدند و در جلساتی که با ایشان داشتیم، خیلی چیزها از این استاد بزرگوار یاد گرفتم و تجربیات زیادی از ایشان کسب کردم. اما متاسفانه، آنقدر که دیگران از وجود ایشان استفاده کردند، ما مستقیما از ایشان استفاده نکردیم.

 

مطالب مرتبط
captcha