جلسه‌ قرآن نظام آباد تهران/ افتخار تلاوت در محضر استاد مروت + عکس
کد خبر: 3538706
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

جلسه‌ قرآن نظام آباد تهران/ افتخار تلاوت در محضر استاد مروت + عکس

گروه جلسات و محافل: محمدتقی ندایی، مدرس و پیشکسوت قرآنی شب گذشته در جلسه آموزش قرائت قرآن به خاطره‌ای از تلاوتش در محضر استاد محمدتقی مروت اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمدتقی ندایی، پیشکسوت قرآنی، شب گذشته، 26 مهرماه با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف، در مسجد موسی بن جعفر(ع) به نشانی نظام آباد، خیابان سبلان شمالی، خیابان محسن آزادی، خیابان سیاوش قدیم، کوچه بازرگان از ساعت 19 الی 21 برگزار شد.

جلسه ای 26ساله در نظام آباد/  تلاوت محضر استاد مروت و نکته استاد+عکس

در این حلقه قرآنی، اعضای جلسه به نوبت آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و محمدتقی ندایی، نکات روخوانی، روان‌خوانی و تجویدی آنها را متذکر می‌شد. همچنین، ندایی، متناسب با سطح هرکدام از قرآن‌آموزان، برخی نکات صوت و لحنی را به آنها متذکر می‌شد.

از جمله نکات صوت و لحنی که این پیشکسوت به آن اشاره کرد، مبحث کنترل صوت بود. ندایی در این باره گفت: یکی از مهمترین مباحث لحن، کنترل صوت است که قاریان ما در اثر تمرینات طاقت‌فرسا باید به تسلط کامل بر صوت خود دست یابند. زمانی که در تلاوت قرآن، تغییر پرده انجام می‌شود در صورت عدم تسلط صوت، ناکوکی ایجاد می‌شود. ناکوکی در صوت به معنای این است که صدا از ردیف صوت خارج می‌شود.

جلسه ای 26ساله در نظام آباد/  تلاوت محضر استاد مروت و نکته استاد+عکس

از نکات جالب این حلقه قرآنی، سالخوردگانی از نسل مکتبخانه‌های قدیمی قابل مشاهده بودند که تنها قادر به تلاوت، بخش‌هایی از قرآن کریم، همچون «آیت الکرسی» و «آمن الرسول» بودند.

محدتقی ندایی در خلال تلاوت‌ها، یادی از مرحوم استاد محمدتقی مروت کرد و عنوان کرد: در دهه 50 محضر این استاد بزرگوار تلاوتی انجام دادم و ایشان بسیار تشویق نمودند و فرمودند، بیشتر تمرین کن و بیشتر بخوان تا صدایت باز شود.

محمدتقی ندایی سال ۱۳۲۲ در مشهد متولد شد. وی در محضر اساتیدی چون سیدمحسن خدام حسینی، سیدمحسن موسوی‌بلده و مرحوم علی اربابی تلمذ کرده است. ندایی از سال ۵۵ با حضور در جلسات قرآن استاد موسوی‌بلده و فراگیری حلیةالقرآن سطح یک و دو به صورت تخصصی به یادگیری علم قرائت قرآن پرداخت و 26 سال است که اقدام به تشکیل جلسه قرآن کرده است. او دارای رتبه‌های سراسری و کشوری چون رتبه نخست مسابقات قرآن نیروهوایی در سال ۶۳ و رتبه اول مسابقات قرآن ارتش‌های جهان در کشور سوریه در رشته قرائت است.

جلسه ای 26ساله در نظام آباد/  تلاوت محضر استاد مروت و نکته استاد+عکس

یادآور می‌شود، جلسه قرآن محمدتقی ندایی، دوشنبه‌ها(نیمه اول سال دوساعت قبل از نماز مغرب و عشاء و نیمه دوم سال بعد از نماز مغرب و عشاء) در مسجد موسی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود. همچنین بانوان نیز با حضور در این مسجد، می‌توانند از مباحث و نکاتی که در این جلسات ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

مطالب مرتبط
captcha