رساندن پیام شهدا از خود شهادت كمتر نیست/ جنایات آل سعود در یمن، قطعاً باعث نابودی‌اش می‌شود
کد خبر: 3537733
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
آیت‌الله ایمانی:

رساندن پیام شهدا از خود شهادت كمتر نیست/ جنایات آل سعود در یمن، قطعاً باعث نابودی‌اش می‌شود

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به انجام رسالت پیام‌آوران كربلا و خطبه‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بعد از حماسه عاشورا گفت:‌ رساندن پیام شهید از خود شهادت کمتر نیست و بعضی اوقات شاید گرانتر از شهادت تمام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 23 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن یادآوری سالروز شهادت امام چهارم شیعیان در سال 95 گفت: مسئله شهادت اباعبدالله الحسین(ع) در عظمت و بزرگی آنچنان بود که می‌توانست معادلات جهانی را به هم بریزد و دگرگون سازد و همان‌گونه که دگرگون كرد اما پایداری و گستردگی تأثیر این شهادت بستگی مستقیم داشته و دارد به پیام‌آوران کربلا و خطبه‌های زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) و بعد از آن ائمه هدی این راه را ادامه دادند و این حرکت تا به امروز ادامه پیدا کرده است.
وی با تأكید بر اینكه رساندن پیام شهید از خود شهادت کمتر نیست و بعضی اوقات شاید گرانتر از شهادت تمام شود، افزود: اینجاست که شهدا کار خودشان را در یک برهه‌ای از زمان انجام داده‌اند و می‌دهند، نسل پس از شهید و شهادت است که باید با بزرگداشت اهداف شهیدان و راه شهدا، پیام آنان را به نسل‌های آینده جامعه برساند و مکتب شهادت را در جامعه همواره زنده نگه دارد.
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینكه امام حسین(ع) نیز به امام زین‌العابدین(ع) سفارش داشتند كه بعد از شهادتشان پیام شهادت را برای مردم بازگو كند، گفت:‌ به حق حسین‌بن علی(ع) با شهادتش و زین‌العابدین(ع) و زینب(س) با پیام رسانیشان نام کربلا را جاویدان ساختند و پیام حسین‌بن علی(ع) را به همه نسل‌های بشریت تا روز قیامت ابلاغ کردند و رسانیدند .
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان فارس و همچنین همراهی عمده مسئولان استان در دستگیری گروهی از تروریست‌ها در این استان اشاره كرد و گفت:‌ این عزیزان موفق شدند در صبح تاسوعا یعنی صبح روز بیستم مهر ماه، یک گروه بیش از ده نفر در شیراز و شهرستان‌های مختلف را برای ضربه زدن به عزاداری امام حسین(ع) آمده بودند، دستگیر كنند.
وی اضافه كرد:‌ اینان از گروه‌های تكفیری خارج از كشور همراه با قریب 100 كیلو مواد منفجره به این اعزام شده بودند اما با بیداری و هوشیاری مسئولان و همراهی و اطلاع‌رسانی و همكاری مردم دستگیر شدند و تمام كسانی كه در این برنامه وارد شده بودند، تحویل دستگاه قضایی و امنیتی شدند.
آیت‌الله ایمانی این مسئله را یك افتخار برای مسئولان استان و گردانندگان امور آن دانست و گفت: باید این موفقیت را به آن‌ها تبریک گفت و شما هم هوشیار باشید هر حرکت مشکوکی که مشاهده کردید، احتیاط را از دست ندهید و مسئولین امر را در جریان بگذارید و خداوند متعال هم  عنایاتش شامل حال این مردم بوده و هست و خواهد بود.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به مصوبه اخیر كنگره آمریكا به نام «جاستا» اشاره كرد و گفت: در این مصوبه عربستان سعودی را عامل انفجار برج‌های دوقلوی تجاری آمریکا معرفی کردند و اعلام کردند تمام خانواده‌هایی که متضرر شدند می‌توانند به دادگاه شکایت کنند و حقوق خودشان را دریافت كنند.
وی با بیان اینكه این مسئله در كنگره آمریكا مصوب شد و دولت آن هم وتو نكرد، گفت: مسائل مختلفی در این قضیه است؛ نخست اینكه آمریکا در مقابل این حرکت که کنگره انجام داد برای اینکه دل عربستان را راضی نگه دارد، حمله موشکی خودش را به کشور یمن و مردم آن شروع کرد یعنی عملاً به عربستان گفت من هم به نفع تو وارد جنگ می‌شوم و مردم بی پناه و مظلوم و بی سر پناه یمن همراه تو می‌كشم.
آیت‌الله ایمانی گفت: نکته دوم این است كه ارتباط عربستان با آمریکا هفتاد سال است كه برقرار است و به سادگی‌ها هم از بین نمی‌رود به خاطر اینکه آمریکا به نفت عربستان احتیاج دارد و عربستان هم به حمایت آمریکا نیاز دارد و این است که به سادگی این رابطه از بین نمی‌رود اما باز هم چند نكته در این قضیه است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با بیان اینكه آمریکا با این مصوبه خودش را از فشار جهانیان نجات داد، گفت:‌ این مصوبه یك بهانه برای باج‌خواری بیشتر از عربستان است و آمریكا با این مصوبه از عربستان باج‌خواری و باج‌گیری بیشتری دارد ضمن اینكه دلارهای نفتی بالاخره باید تمام شود زود هم تمام شود چون تاریخ مصرف آل سعود در حال تمام شدن است باید این پول‌ها زودتر از او تمام شوند.
وی اظهار كرد: در این جنگ تا امروز عربستان طبق گزارش گزارشگران خارجی بیش از 82 میلیارد دلار هزینه جنگی داشته است یعنی بزرگ‌ترین عدد و رقمی که در دو سه کشور دنیا این رقم وجود دارد و مقداری از این پول‌ها باید در جنگ تمام شود و باقیمانده آن هم باید به این خانواده‌ها دهند یعنی وقتی آل سعود به سقوط رسید و تاریخ مصرف تمام شد، در زباله‌دانی تاریخ افتاد دلاری هم نه برای دولت بدبخت عربستان بماند و نه برای آل سقوط بماند و این هم طرح آمریکا و سیاست بازی‌های او در این قضیه است كه برای آن برنامه‌ریزی كرده است.
وی ضمن محكوم كردن جنایت اخیر آل سعود در یمن و كشته شدن انسان‌های بیگناه در یك مجلس ختم گفت: این خاندان سال گذشته هم در همین تاریخ به مجلس عروسی رحم نكرد آیا این حکومت با این برنامه می‌تواند باقی بماند؟ قطعاً باتلاق یمن، آل سعود را نابود خواهد کرد و به فضل پروردگار به زودی هم این نابودی رقم خواهد خورد.
captcha