منابع پایدار مالی برای حمایت از عرصه زیارت ایجاد شود
کد خبر: 3539364
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

منابع پایدار مالی برای حمایت از عرصه زیارت ایجاد شود

گروه اجتماعی: نماینده مجلس شورای اسلامی بر لزوم برنامه‎ریزی دقیق قانونی در زمینه توسعه فرهنگ زیارت در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)از قم، سید احسان قاضی زاده هاشمی، پیش از ظهر امروز 29 مهر در اولین نشست کمیته زیارت کشور در دانشگاه قم، گفت: لایحه ای که دولت برای برنامه ششم پیشنهاد داد، لایحه احکام بود یعنی آنچه برای حل مشکلات نیاز دانستند را پیشنهاد دادند.
وی افزود: پس از ایجاد چالش در زمینه لایحه برنامه ششم ایجاد شد، پس از نامه رئیس مجلس، رهبر انقلاب فرمودند که دولت خود اقدام به اصلاح لایحه برنامه کند ودر غیر این صورت مجلس این کار را انجام دهد.
نماینده مجلس شورای مجلس اسلامی اظهارکرد: پس از برگزاری 20 جلسه در کمسیون‎های تخصصی پیشنهادات برای کمسیون تلفیق ارسال شده است که برنامه‎ها و پیشنهادات در عرصه زیارت و فرهنگ و حوزه‎های علمیه و سیاست خارجی و.... عرضه شد.
وی گفت: اولویت فضای مجازی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و زنان، به عنوان اولویت فرابخشی در این برنامه لحاظ شود؛ در زمینه زیارت برنامه خوبی که از برنامه پنجم نیز وجود داشت به برنامه ششم نیز تسری پیدا کرد که در آن به شناسایی دقیق مشکلات زائرین، ساماندهی امور زائرین وتامین و زیرساخت‎های لازم، توسعه قطب‎های زیارتی، اجرای پروژه‎های زیربنایی در قالب پروژه‎های سنواتی و...پرداخته شده است.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در این زمینه مجلس رسا وارد برنامه نویسی شده است؛ در این طرح به دنبال منابع مالی پایدار در عرصه زیارت هستیم.
captcha