جدایی از تعلقات دنیایی و آرامش، نتیجه ارتباط با قرآن است
کد خبر: 3542109
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

جدایی از تعلقات دنیایی و آرامش، نتیجه ارتباط با قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: برگزیده بیستمین جشنواره قرآن و عترت گفت: جدایی از تعلقات مد شده در جامعه و همچنین وجود آرامشی که قرآن کریم به انسان القا می‌کند، بهترین پیامد انس با قرآن در زندگی افراد است.

فرزانه صادقی، دانشجوی رشته زیست‌شناسی عمومی دانشگاه پیام نور استان گیلان که در رشته حفظ کل بیستمین جشنواره سراسری قرآن و عترت توانست مقام اول را از آن خود کند، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: سطح مسابقات خوب بود اما نسبت به سال‌های گذشته با شور، شعف و رنگ و بوی کمتری برگزار شد این در حالی است که امیدواریم حضور دانشجویان هرساله پر رنگ‌تر از قبل شده و با عشق و علاقه بیشتری در این مسابقات حاضر شوند.
وی با اشاره به برگزاری هم‌زمان این جشنواره با مسابقات اوقاف و امور خیریه کشوری، افزود: این تطابق باعث شد که حضور دانشجویان در بیستمین جشنواره سراسری قرآن و عترت کم‌رنگ شده و این جشنواره با کیفیت بسیار بالا برگزار نشود.
صادقی با بیان اینکه داوری در تمام رشته‌ها بسیار خوب و عادلانه بود، عنوان کرد: در این جشنواره از داوران بسیار مجرب و عالم استفاده شده است و ما به قضاوت داوران ایمان داریم.
این برگزیده بیستمین جشنواره قرآن و عترت با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی دانشگاه پیام نور خوب است اما قطعاً جای پیشرفت دارد، عنوان کرد: باید فضای دانشگاه‌های ما قرآنی و برای دانشجویان قرآنی ارزش قائل شده و از آنان تقدیر به عمل آید تا این‌گونه دیگر دانشجویان نیز به سمت قرآن معطوف شوند و در نهایت جامعه سالمی داشته باشیم.
 وی با بیان اینکه بسته به افرادی که در مسابقات شرکت کرده و رسالتی که در دانشگاه دارند، این مسابقات می‌تواند نتایج متفاوتی در دانشگاه پیام نور داشته باشد، افزود: تلاوت قرآن کریم و شرکت کردن در مسابقات، زمینه‌ای برای تدبر در قرآن مجید و عمل به این مصحف شریف است که امیدواریم حافظان و قاریان بتوانند با عمل به قرآن مشوق خوبی برای دانشجویان باشند.
صادقی با اشاره به اینکه جدایی از تعلقات مد شده در جامعه و همچنین وجود آرامشی که قرآن کریم به انسان القا می‌کند بهترین پیامد انس با قرآن در زندگی افراد است، گفت: آزاد شدن از مسائل بی‌ارزش دنیایی نیز از دیگر آثار مأنوس شدن با قرآن کریم عنوان می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۰:۵۸
0
0
هر جقدر انس با قرآن بیشتر باشد به همان میزان باعث آرامش روحی می‌شود
captcha