بازداشت مخالفان ساخت اولین مسجد در آتن
کد خبر: 3543396
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

بازداشت مخالفان ساخت اولین مسجد در آتن

گروه بین‌الملل: پلیس یونان دیروز 15 نفر از افرادی را که خود را «میهن‌پرستان» می‌خواندند و برای ممانعت از ساخت اولین مسجد شهر آتن مکان اختصاص داده شده برای آن را اشغال کرده بودند، بازداشت کرد.

بازداشت مخالفان ساخت اولین مسجد در آتن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، پطروس سورتیس، مدیرکل شرکت «اینتاراکات» که مجری طرح ساخت این مسجد است، اعلام کرد: بن‌بست ایجاد شده به پایان رسیده و کار ساخت مسجد آغاز خواهد شد.

مخالفان ساخت این مسجد به بهانه استفاده از آن به عنوان پناهگاهی برای بی‌خانمان‌ها، این مکان را اشغال کرده بودند که با شکایت دولت یونان، پلیس این گروه را به اتهام برهم زدن آرامش و امنیت دستگیر کرد.

در ماه آگوست، پارلمان یونان پس از سال‌ها کشمکش، مجوز ساخت اولین مسجد رسمی در آتن، پایتخت این کشور را صادر کرد.

گرچه در اطراف آتن، ده‌ها مسجد غیر رسمی وجود دارد، این مسجد اولین مسجدی است که از قرن 19 تاکنون با حمایت دولت یونان ساخته خواهد شد.

دولت یونان مبلغ 1 میلیون دلار برای ساخت این مسجد اختصاص داده است.

عملیات ساخت و ساز از دیروز، 14 آبان آغاز شده و در حال حاضر کار آماده‌سازی منطقه مخصوص عملیات عمرانی در حال انجام بوده و حصاری دور تا دور این منطقه گذاشته شده است. نیروهای انتظامی نیز این محوطه را قرُق کرده و ساخت مسجد تحت تدابیر امنیتی شدید در حال انجام است تا فورا جلوی هر نوع شورش از سوی گروه‌های راست گرفته شود.

مسئولان یونانی اعلام کردند که انتظار می‌رود، این مسجد گنجایش 350 نمازگزار را داشته باشد ولی در عین حال مناره‌ای برای مسجد ساخته نخواهد شد.

captcha