آخرین اخبار از تنها مسجد پایتخت یونان
کد خبر: 3803308
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

آخرین اخبار از تنها مسجد پایتخت یونان

گروه بین‌الملل ـ مسجد آتن، پایتخت یونان تنها مسجد رسمی و قانونی این شهر است که در منطقه «وتانیکو» قرار دارد و در ماه رمضان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

به گزارش ایکنا از یونان؛ اخبار تازه منتشر شده حاکی از آن است که این مسجد تنها مسجد رسمی و قانونی آتن پایتخت یونان است که در منطقه «وتانیکو» شهر آتن قرار دارد و تقریبا تا یک ماه دیگر(ابتدای ماه رمضان و پایان عید پاک مسیحیان ارتدکس) فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

نخستین امام جماعت این مسجد احتمالاً شیخ زاکی محمد است. اواهل کشور مراکش است و تابعیت یونان و گذرنامه یونانی هم دارد و در انتظار تأیید حکمش از سوی قاوروغلو، وزیر آموزش این کشور است. جامعه مسلمانان خواهان انتصاب شخصی به عنوان امام جمعه و جماعت هستند که وابسته به گروه‌های تند رو و تفکر تکفیری و سلفی نباشد.

امور مربوط به تزیین داخل و محوطه بیرونی مسجد در حال تکمیل است. در حیاط مسجد فضای سبز و درخت‌های کاج کاشته شده و وضوخانه برای آقایان و بانوان نیز از بخش‌های دیگر این مسجد است.

هیئت مدیره مسجد پنج نفرند که 3 نفر از اهل سنت، 1 نفر از جامعه مسلمانان شیعه یونان و 1 نفر نماینده دولت ( مسیحی ) اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

طبق اعلام کالانجیس، معاون وزیر آموزش، تحقیق و امور دینی یونان، هیئت مدیره انتخابی از سوی وزارت آموزش مسئولیت انتخاب امام جمعه و جماعت را بر عهده دارد.

ساعت کار این مسجد بنا بر اعلام وزارت آموزش و اموردینی یونان همه روزه نیم ساعت قبل و نیم ساعت پس از ساعات نماز است. روز جمعه مسجد به هیچ مذهب خاصی تعلق نمی‌گیرد. روزهای دوشنبه و چهارشنبه‌ها مسلمانان از مذاهب مختلف می‌توانند امام جماعت خود را در محل این مسجد داشته باشند.

در اعیاد مهم مسلمانان مانند رمضان، عید قربان و ... ساعات کار این مسجد افزایش خواهد داشت . بر اساس قوانین وضع شده خطبه‌های امام جماعت تنها به زبان یونانی یا در شرایطی تنها به انگلیسی خواهد بود و زبان دیگری برای اجرای خطبه پذیرفته نیست.

گفتنی است؛ سال گذشته دولت یونان طرح ساخت مسجد را به مزایده گذاشت و به رغم اعلام آمادگی کشورهای اسلامی برای مشارکت در هزینه‌های ساخت مسجد، دولت یونان خود هزینه ساخت مسجد را تقبل کرد.

به رغم مخالفت و تهدید گروهی از مسیحیان تندرو و حزبی بنام فجر طلایی یونان (خریسی آوگی) نهایتا دولت حاکم که از حزب چپ گرای سی ریزا است، با موافقت متروپل اعظم  کلیسای ارتدکس یونان این مسجد ساخته شد و قرار است در مبارک رمضان افتتاح شود.

تنها مسجد پایتخت یونان ساختمانی ساده داشته و مناره ندارد.

انتهای پیام

captcha