قاهره؛ میزبان همایش «اسلام‌هراسی در فرانسه»
کد خبر: 3545492
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

قاهره؛ میزبان همایش «اسلام‌هراسی در فرانسه»

گروه بین‌الملل: همایش علمی «اسلام‌هراسی در فرانسه؛ چهره جدیدی از نژادپرستی» به همت مرکز تحقیقات و تولیدات رسانه‌ای «دال» وابسته به مؤسسه «مؤمنون بلا حدود» در قاهره برگزار می‌شود.

قاهره؛ میزبان همایش علمی «اسلام‌هراسی در فرانسه»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «البوابة‌ نیوز»، این همایش علمی عصر روز سه‌شنبه، 25‌ آبان‌ماه، در مرکز تحقیقات «گاردن سیتی» شهر قاهره با حضور «لورا ژاریک»، پژوهشگر فرانسوی برگزار می‌شود.
در این همایش، اصطلاح‌ «اسلام‌هراسی» که در طول دو دهه اخیر به تدریج در فضای عمومی جوامع اروپایی رواج پیدا کرده، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
شرکت‌کنندگان در این همایش علمی، خطابه‌ها و اقداماتی که در راستای پدیده اسلام‌هراسی در غرب صورت می‌گیرد و تلاش می‌کند که اسلام را به‌عنوان دینی مغایر با ارزش‌های دموکراتیک غرب معرفی کند، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌دهند.
«لورا ژاریک»، پژوهشگر فرانسوی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی از دانشگاه سوربن پاریس بوده و بیشتر فعالیت‌های علمی وی بر مطالعات اسلامی و فلسفه ادیان متمرکز است.
مؤسسه «مؤمنون بلا حدود» یک مؤسسه فکری و تحقیقاتی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی تأسیس شده و مقر اصلی آن در شهر «رباط» مراکش است.
این مؤسسه دارای شعبه‌های مختلفی در کشورهای مختلف عربی است که برای ایجاد فضای آزاداندیشی و بحث و گفت‌وگو درباره مسائل مربوط به نواندیشی دینی در جوامع عربی و اسلامی تلاش می‌کند.
captcha