١٠ ساعت کتابگردی با مسجدجامعی/از هدیه قرآن تا فاتحه برای ناشر درگذشته
کد خبر: 3546813
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

١٠ ساعت کتابگردی با مسجدجامعی/از هدیه قرآن تا فاتحه برای ناشر درگذشته

گروه ادب: احمد مسجد‌جامعی در چهارمین روز از هفته کتاب طی ١٠ ساعت از کتابفروشیهای تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) احمد مسجدجامعی از حدود ساعت ۷:۳۰ صبح امروز ۲۷ آبان‌ماه کتابگردی خود را آغاز کرد. این سومین سالی است که روز کتابگردی همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود. وی با نامگذاری این روز بشیاری از مسئولان،نویسندگان و اهل قلم و ادب را همراه خود کرده است. 
در این آئین حمید صابر فرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، مجید غلامی‌جلیسه، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و دبیر بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نیکنام حسین‌پور، معاون توسعه و نیروی انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، سیدفرید قاسمی، پیشکسوت حوزه کتاب و مطبوعات، جواد محقق، نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار، یحیی دهقانی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و جمعی از اصحاب فرهنگ و ادب وی را همراهی می‌کردند.
نخستین مقصد کتابگردی وی از انتشارات قدیانی آغاز شد. سپس با صرف صبحانه در آنجا راهی شورای کتاب کودک شد. وی با این فعالیت‌های این شورا آشنا و مشکلات آنها را جویا شد. در این شورا که توران میرهادی نیز فعالیت می‌کرد فاتحه‌ای برای وی قرائت شد.
 مسجدجامعی در ادامه کتابگردی خود از تعدادی از کتابفروشی‌های مستقر در خیابان خیام بازدید کرد. سپس به دیدن تعداد دیگر از کتابفروشی‌های کوچه نائب مانند انتشارات مروی، کتابسرای کامیابیان، انتشارات ناس، انتشارات دهقان، کتابفروشی اعتماد کاظمینی، انتشارات صادق، انتشارات مرتضوی، انتشارات صبا، کتابسرای اهل بیت، انتشارات باقر‌العلوم، چاپ پیام و اسلامیه رفت.
مقصد بعدی انتشارات اساطیر بور که علی جنتی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آنجا حضور داشت. وی با جنتی دیدار کرد و سپس به نشر ثالث رفت و با سیدرضا صالحی‌امیری وزیر ارشاد دیدار کرد. 
در عصر پنجشنبه نیز این کتابگردی ادامه داشت و مسجدجامعی پس از خیابان کریمخان به خیابان انقلاب رفت و با کتابفروشان این راسته دیدار کرد. یکی از آنها، کتابفروشی انتشارات جهاد دانشگاهی بود که عادل تقوی رئیس این انتشارات، سعید پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی،محمد سلگی رئیس سابق انتشارات جهاد دانشگاهی و مدیرکل اداره کتاب وزارت ارشاد و برزین ضرغامی مدیرکل ارشاد استان تهران و حمید صابرفرزام رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهيان کشور نیز حضور داشتند.
مسجدجامعی در این کتابفروشی میزان فروش آن را جویا شد که تقوی در پاسخ گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این کتابفروشی میزان فروش آن مطلوب است. 
انتشارات سروش(ترنجستان)، افق، فروشگاه اشک، توس، مروارید، روزبهان و کیهان مقاصد بعدی وی در بازدید از کتابفروشی‌ها بود. مسجدجامعی در انتشارات کیهان سوالاتی از کتب آیت الله مجتبی تهرانی شامل تفسیر نور مبین، سلوک عاشورایی، اخلاق الاهی و ادب الاهی مطرح و برخی از آنها را ورق زد. سپس در پایان بازدید یک جلد قرآن هدیه گرفت. 
وی در ادامه از انتشارات کتب دانشگاهی، بنیاد حکمت اسلامی، انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر، علمی و فرهنگی،خوارزمی و موسسه اطلاعات بازدید کرد. سپس به کتابفروشی چتر که مملو از جمعیت بود رفت و در نهایت از کتابفروشی آگاه بازدید کرد. وی در این بازدید فاتحه ای برای مدیر تازه درگذشته این انتشارات فاتحه خواند.

captcha