كشف حجاب سوغات غرب است/ لزوم پرهیز از به انزوا كشاندن جوانان انقلابی
کد خبر: 3560129
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
آیت‌الله ایمانی:

كشف حجاب سوغات غرب است/ لزوم پرهیز از به انزوا كشاندن جوانان انقلابی

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس تأكید كرد كه کشف حجاب سوغات غرب است و نگه‌داری و دعوت به آن توسط غربی‌ها در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس جمعه، 17 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز خطاب به بانوان ایرانی گفت:‌ امروز تمام امکانات پیشرفته دنیا در خدمت نظام استکباری است. حتی اسرائیل بیش از شصت خبرگزاری و امکانات خبررسانی به خدمت گرفته‌اند برای اینکه حیا و عفت را از خانواده‌های ما بگیرند و حیا و عفت که گرفته شد دین و اعتقادات هم خیلی راحت مورد هجمه قرار می‌گیرد و پایه‌های دین و اعتقادات مردم هم متزلزل می‌شود.

وی با تأكید بر اینكه کشف حجاب حاصل سوغات غرب است و نگه‌داری و دعوت به آن آن توسط غربی‌ها دارد انجام می‌شود، گفت: غربی‌ها چه زمانی دوست ما بودند که حالا باشند.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخبگان جوان اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند من جوانان مومن و انقلابی را دوست می‌دارم؛ لذا مسئولان، روسای دانشگاه‌ها، مسئولین وزارتین، وزارت آموزش عالی و وزارت بهداشت و علوم پزشکی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند من جوانان مومن و انقلابی را دوست می‌دارم آیا شما هم در محیط کارتان و در دانشگاهتان به جوانان مومن و انقلابی میدان می‌دهید و آن‌ها را دوست دارید.

وی خطاب به مسئولان گفت: اگر جوانان را دوست دارید که مطمئن باشید اطاعتتان از رهبری مایه نجاتتان در قیامت است و اگر دوست ندارید و یا فضای کار برای آن‌ها فراهم نمی‌کنید قطعاً بدانید که باید خود را برای پاسخگویی هم قیامت و هم اینجا مقابل ملت آماده سازید.

امام جمعه شیراز تأكید كرد: رهبر معظم انقلاب به دانشگاه‌ها و مسئولان سفارش می‌كند كه قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانید و اجازه ندهید تا در انزوا بیفتند و دیگران بیایند میدان‌دار باشند و گردانندگان تعزیه و عرصه کار.

وی در بخش دیگری از سخنان با یادآوری اینكه 17 دی‌ماه مصادف با روزی است كه در تاریخ مملكت ما بسیار سخت و توأم با خاطرات تلخ فراوانی است، گفت: رضاخان در کودتای سوم اسفند 1299 توسط انگلیسی‌ها روی کار آمد، آن زمان میرپنج بود و بعد برای اسلام‌ستیزی و اسلام‌زدایی به حکومت رسید.

شاخص‌ترین كار رضاخان برای اسلام‌ستیزی، كشف حجاب بود

آیت‌الله ایمانی، شاخص‌ترین کاری که رضاخان در زمینه اسلام‌ستیزی و اسلام‌زدایی انجام داد را کشف حجاب دانست گفت: در هفده دی 1314 این مسئله را رسماً اعلام کرد و روز قدرت‌نمایی خود را روز هفده دی می‌دانست و این پدر و پسر روز هفده دی نماد قدرت خودشان می‌دانستند.

امام جمعه شیراز بیان كرد: چه خون‌هایی که در این راه ریخته شد و چه مشکلات و معضلاتی که به وجود آمد و تمام گناهانی که از آن روز تا به امروز به خاطر کشف حجاب و بدحجابی در این مملکت انجام گرفته و می‌گیرد تمام آن گناهان بدون استثناء پای رضاخان و فرزند او نوشته می‌شود و او در همه این گناهان و بی‌عفتی‌هایی که در این مملکت انجام شد غیر از خو‌ هایی که ریخته، آدم‌هایی که کشته، زندان‌ها و تبعیدها و ... بی‌عفتی‌ها و گناهانی که انجام گرفت رضاخان شریک تمام گناهان است و امروز در جهنم خودش و فرزندش نتیجه آن گناهان را می‌بیند و می‌چشد.

وی با بیان اینكه در هفده دی 1356 مقاله‌ای به نام احمدی مطلق در روزنامه اطلاعات آن روز علیه امام نوشتند، گفت: هفده دی را به عنوان روز تجلی قدرت دودمان پهلوی مطرح بود و به خاطر همین آن روز آن مقاله را نوشتند اما مهم نکته بعد است حوزه علمیه قم و مردم مومن قم به خاطر آن بصیرت و بینش سیاسی به این نتیجه رسیدند که انتخاب روز هفده دی برای بدگویی به امام راحل و مقاله علیه امام نوشتن آغاز یک ماجرا و آغاز یک حرکت جدید و برنامه‌هایی است که پشت سر یکدیگر می‌خواهند انجام بدهند و این بود که مردم قم و حوزه علمیه درست هجدهم و نوزدهم تظاهرات خودشان را دنبال کردند و به موقع پاسخ گفتند و به موقع جواب دادند و روز نوزدهم هم منتهی شد به شهادت شهدای ارزشمند و گران قیمتی که آن روز به شهادت رسیدند .

تجلی بصیرت و هوشیاری در حركت دی‌ماه مردم انقلابی ایران
آیت‌الله ایمانی تأكید كرد: آنچه در اینجا باید بدان اشاره شود، بصیرت و هوشیاری در آن روز بود که اگر آن روز این حادثه اتفاق نمی‌افتاد، بیست و نه بهمن تبریز و دهم فروردین یزد اتفاق نمی‌افتادند و چهلم‌های پی در پی رخ نمی‌داد و انقلاب به این شکل رشد پیدا نمی‌کرد .

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در ادامه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن یازدهمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت گفت: هشتم ربیع‌الثانی سال 232 قمری با ولادت امام حسن عسكری(ع)، امام یازدهم شیعیان همراه بود.

تعریف زهد در دیدگاه امام حسن عسكری(ع)

وی با اشاره به حدیثی از آن امام همام كه فرهنگ جامعه را تغییر داده و مفاهیم حاكم بر جامعه را معنا می‌كند، گفت: زهد در جامعه ما به تظاهر به بی رغبتی به دنیا معنا می‌شود یعنی اگر کسی دستش به دنیا نمی‌رسد و تظاهر به بی رغبتی می‌کند او را زاهد می‌دانیم اما امام عسکری(ع) می‌فرماید زاهدترین مردم کسی است که وقتی به حرام می‌رسد بتواند خود را از حرام دور نگه بدارد و دوم، آن کس که بیش از همه در راه خدا جهاد می‌کند و می‌ایستد و مقاومت می‌کند فردی است که بتواند گناه را ترک کند و در مقابل دام شیطان تسلیم نشود و خود را از دام شیطان برهاند .

آیت‌الله ایمانی همچنین سالروز ارتحال حضرت معصومه(س) در دهم ربیع‌الثانی سال 201 هجری قمری را یادآور شد و افزود: به دنبال آوردن امام هشتم از مدینه به خراسان و طوس عمده برادران و خواهران امام هشتم، فرزندان موسی‌بن جعفر(ع) و جمع دیگری از بنی هاشم راه افتادند و به سمت ایران آمدند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: سیاست کلی مأمون بر این بود که این گروه به خراسان نرسند و هر کدام گوشه‌ای گرفتار شوند، دستگیر و یا کشته شوند و یا به شکل عالمانه و ماهرانه‌ای از دار دنیا بروند که کسی هم نفهمد چرا، از جمله آن‌ها حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی اضافه كرد: این بانوی بزرگ در ساوه با اینکه در سنین جوانی بودند بیماری مرموزی گرفتند و لذا حرکتشان از ساوه هم شاید به خاطر همین نکته بود که از محیطی که عمال مأمون ناپیدا و نامرئی حضرت را مسموم کردند، بیرون بیایند، دعوت مردم قم هم مزید بر علت شد و این بانوی بزرگ با بیماری از ساوه به قم آمدند و مدت کوتاهی کمتر از بیست روز در قم بودند که دعوت حق را لبیک گفتند و به سرای باقی شتافتند و سیاست کلی مأمون عملیاتی شد.

آیت‌الله ایمانی گفت: چنانچه در تاریخ مشاهده كردیم تمام بستگان اهل بیت(ع) به خراسان نرسیدند و همه آن‌ها در میانه راه به شکلی گرفتار شدند و آنچه اینجا در زیر سایه حضرت احمدبن موسی(ع) و برادران بزرگوارشان هستیم شاهد این مدعاست .
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: این بانوی بزرگ از فرزندان با کرامت و باشخصیت حضرت موسی‌بن جعفر(ع) است و قبر او مزار شیعیان و مسلمانان در حالات حضرت فاطمه معصومه(س) بزرگان گذشته نقل کردند که علمای اهل سنت به زیارت او می‌آمدند.

captcha