برگزاری مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ رئیس‌جمهور در جماران حضور یافت
کد خبر: 3560980
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

برگزاری مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ رئیس‌جمهور در جماران حضور یافت

گروه سیاسی: مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز با حضور رئیس‌‌جمهور و جمعی از شخصیت‌های کشوری و لشکری در حسینیه جماران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین روز مراسم سوگواری آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز، دوشنبه 20 دی‌ماه، با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری و جمعی از اعضای هئیت‌دولت در حسینه جماران آغاز شد‌.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌‌جمهوری اسلامی ایران نیز به همراه اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت و محمد نهاوندیان، جهت حضور در مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد حسینیه جماران شد.
دکتر روحانی پیش از حضور در مراسم، در بیت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یافت و ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، از درگاه خداوند متعال برای آن بزرگ مرد تاریخ انقلاب و ایران علو درجات و همجواری با ائمه (ع) و مرادش امام خمینی(ره)، همرزمان و شهدای انقلاب اسلامی؛ و برای همه بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.
همچنین با اعلام علی لاریجانی، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در ساعت 11 برای حضور نمایندگان در حسینیه جماران و شرکت در مراسم وداع با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تعطیل و اعلام تنفس شد.
به دلیل ازدحام جمعیت، خیابان‌های منتهی به حسینیه جماران به طور کامل بسته شده و همچنان خیل عظیم مردم در حال ورود به محل هستند.
جمعی از مسئولان و شخصیت‌های لشکری و کشور از صبح امروز، برای وداع با یار دیرین، امام و انقلاب و رهبری خود را به حسینیه جماران رسانده و در غم از دست دادن این شخصیت واالا مقام به عزا نشستند. اکثریت این مسئولان همچنین در جمع خبرنگاران حاضر شده و بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداختند.
بنابر اعلام بیت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ساعت 10 صبح روز سه شنبه، ۲۱ دی ماه در دانشگاه تهران برگزار و پس از آن در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب به خاک سپرده می‌‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح فردا (سه‌شنبه) با حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه تهران، نماز را بر پیکر ایشان اقامه می‌کنند.
شروع این مراسم از ساعت ۸:۳۰ صبح خواهد بود.
همچنین در پی ارتحال یار و همگام امام و رهبری، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مراسم بزرگداشتی صبح چهارشنبه از سوی حضرت آیت الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز گذشته، ۱۹ دی ماه به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد که به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمانی، دار فانی را وداع گفت.
رهبر معظم انقلاب، سران سه قوه، رئیس مجلس خبرگان رهبری، اعضای شورای نگهبان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از شخصیت و مسئولان نظام با صدور پیام هایی درگذشت یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفتند.

همچنین هیئت دولت با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرده و با اعلام تعطیلی روز سه شنبه، از ملت ایران برای حضور پرشور در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت کرده است.

captcha