پاسخ ایران به دعوتنامه وزارت حج عربستان ارسال شد
کد خبر: 3563603
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

پاسخ ایران به دعوتنامه وزارت حج عربستان ارسال شد

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران باهدف مطلع شدن طرف سعودی از محورهای مورد نظركشورمان، به دعوتنامه وزارت حج عربستان پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت كه روز دوشنبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسكر تشكیل شد نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تصریح كرد: در صورت فراهم شدن مقدمات و شرایط لازم همه مصمم هستند كه حج آینده برگزارشود.

وی با اشاره به دعوتنامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاكرات دو جانبه درخصوص حج 96 افزود: نامه توسط صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به وزیر حج عربستان ارسال و محورهای مورد نظر جمهوری اسلامی ایران به طرف سعودی منعكس شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه كرد: امیدواریم گفت‌و‌گوها به نتیجه رسیده و زمینه برای برگزاری فریضه معنوی حج فراهم شود.

حجت‌الاسلام قاضی‌ عسکر همچنین با اشاره اینكه عربستان اعلام كرده است سهمیه كشورها نسبت به سال گذشته افزایش خواهد‌یافت از مسئولان سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست كه برای تمامی امور مرتبط با حج در كمیته‌های كارشناسی راهكار مناسب طراحی شود و همه حوزه ها برای اعزام حدود 80 هزار زائر آمادگی لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه فضای عمومی در سطح جامعه و مسئولان را در مسیر راه اندازی حج آینده عقلانی و حكیمانه توصیف و ابراز امیدواری كرد راه برای انجام حجی آبرومندانه و با عزت باز شود.

در این نشست حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت و مدیران بخش‌های مختلف در این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری با بیان تمهیدات صورت گرفته در خصوص حج 96 اعلام كرد كه در این خصوص برنامه ریزی‌ها صورت گرفته و برای رفع مشكلات و ابهاماتی كه وجود دارد جلسات كمیته‌های كارشناسی با قوت ادامه خواهدیافت.

بر پایه این گزارش در ادامه این نشست شركت كنندگان درباره مفاد آیین نامه و محورهای اجرایی كمیته بحران در حج، عمره، عتبات و سوریه و اعزام‌های نوروزی عتبات نیز تبادل نظر كردند.

در این جلسه اعلام شد كه برای افزایش پنجاه درصدی كاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات در ایام نوروز مقدمات در حال فراهم شدن است و ثبت نام از مشتاقان در اواخر بهمن ماه صورت خواهدگرفت.

سرپرست سازمان حج و زیارت نیز از اعزام روزانه حداقل 150 كاروان به عتبات عالیات در ایام نوروز خبر داد.

نماینده ولی فقیه نیز تاكید كرد: برای ارائه خدمات مناسب به زائران در بخش‌های اسكان، تغذیه و حمل و نقل تدابیرلازم اندیشیده شود و به زائران در خصوص تسهیلاتی كه دریافت خواهندكرد از طرق مختلف اطلاع رسانی شود.

در این جلسه همچنین روند خدمات رسانی به زائران عتبات در سال‌های اخیر رو به رشد توصیف شد و درعین حال با اشاره به اینكه برخی مشكلات در سفرهای زیارتی تكراری شده است تصریح گردید: باید با انتخاب عوامل اجرایی ومدیران توانمند و توجیه كارگزاران، سازوكاری فراهم شود تا اینگونه مشكلات به حداقل برسد.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت از مسئولان حوزه‌های مختلف در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست كه اجرای هرچه بهتر محورهای مورد نظر ستاد در مركز و عراق را در برنامه خود قرار دهند و درخصوص نحوه ثبت نام واعزام كاروان ها به صورت هوایی و زمینی با توجه به ملاحظاتی كه وجود دارد برنامه ریزی کنند.

captcha