ادعای حقوق بشر توسط امریکا جذاب‌ترین طنز این سال‌های جهان است
کد خبر: 3565540
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
محسن مومنی شریف:

ادعای حقوق بشر توسط امریکا جذاب‌ترین طنز این سال‌های جهان است

گروه هنر: رئیس حوزه هنری گفت: وقتی می‌شنویم امریکای جنایتکار ادعا حقوق بشر دارد به این امر فکر می‌کنیم که جذاب‌ترین طنز دوران در حال بازگویی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آئین آغازین دومین جشنواره بین المللی «حقوق بشر آمریکایی» با حضور محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مصطفی میر لوحی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ص) جمال شورجه‌، فیلمساز و ... امروز 3 بهمن ماه در موزه لانه جاسوسی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اسماعیل آجرلو، دبیر جشنواره اظهار کرد: در سال 94 مقام معظم رهبری در سخنانی تاکید داشتند که می‌باید حقوق بشر پوشالی آمریکا بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد. در همین راستا جشنواره حقوق بشر آمریکایی برگزار شد تا با استفاده از زبان هنر و پژوهش بیانات رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد. البته خیلی خوشحالیم که امسال این رویداد به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد. چون جنایت آمریکا تنها به کشور ما خلاصه نمی‌شود بلکه همه دنیا به نوعی از جنایات آمریکایی‌ها در امان نبودند.

آجرلو درباره بخش هنری جشنواره اینگونه اطلاع رسانی کرد: موشن‌گرافیک، اینفو گرافیک، پوستر، گرافیک و نمایش رادیوی قسمت‌های مختلف بخش هنری جشنواره را شکل می‌دهد. در این رویداد بخش دیگری نیز وجود دارد که مربوط به پژوهش‌های عملی می‌شود که در این زمینه انجام شده و در جشنواره به آن پرداخته خواهد شد. آئین برگزاری جشنواره امروز است و اختتامیه آن هم 12 تیرماه 96 خواهد بود.

وی در پایان سخنانش از جامعه هنری و علمی تقاضا کرد که آنها را در رسیدن به آرمان‌های این جشنواره یاری کند.

محسن مومنی شریف به عنوان دیگر سخنران این آئین تصریح کرد: از اینکه جشنواره دوم به صورت بین المللی برگزار می‌شود بسیار خرسندیم چون معتقدم که این رویداد می‌باید به صورت بین‌المللی برگزار شود زیرا جنایت امریکا تمامی کشورهای دنیا را متضرر کرده است.

وی افزود: اینکه امریکا از حقوق بشر حرف بزند به نظرم بزرگ‌ترین طنز تاریخ است اما متاسفانه به دلیل رسانه‌هایی که در اختیار دارند چنین ادعایی را در جهان مطرح می‌کنند و به واسطه این ادعا نیز با بی‌شرمی به خود اجازه می‌دهد تا به دیگر کشورها حمله کنند.

وی با بیان اینکه ریشه امریکا با جنایت شکل گرفته اظهار کرد: جنایت شیطان بزرگ امریکا تنها به سده اخیر خلاصه نمی‌شود بلکه از ابتدای شکل گیری این کشور شاهد جنایات آنها بوده‌ایم. گواه بارز این ادعا را هم می‌توان در نسل کشی امریکائیان که نسبت به بومیان آنجا انجام شد مشاهده کرد.

جمال شورجه فیلم ساز ارزشی کشورمان به عنوان سخنران مراسم طی سخنانی تصریح کرد: قبل از هر چیزی جا دارد فاجعه رخ داده در پلاسکو تهران را به تمامی ملت ایران تسلیت بگویم این فاجعه دردناک بار دیگر تصویرگر روحیه سلحشوری مردم کشورمان بود تا نشان دهند دست از جان‌فشانی برنخواهند داشت. در همین راستا یاد شهدای آتش نشان را گرامی می‌دارم و از خداوند برای خانواده‌های آنها صبر طلب می‌کنم.

کارگردان فیلم «خلبان» ادامه داد: اما درباره این جشنواره می‌توانم بگویم که اگر به صورت خوب برگزار شود می‌تواند دستاوردهای بسیاری به همراه داشته باشد. چون هر برگه‌ای از تاریخ را که ورق بزنیم جای پایی از امریکا را در آن شاهد هستیم. پس نیاز است در جایی به این جنایات پرداخته شود تا جوانان ما فریب ظاهر سینمای غرب را نخورند.

درخواستی که اجابت شده بود

شورجه در این جلسه درخواست کرد: حالا که رئیس حوزه هنری در این جلسه حضور دارد می‌خواهم از او خواهش کنم که سفارش یک مجموعه کتاب را بدهد تا در آن به جنایات امریکا به صورت ویژه پرداخته شده باشد. البته مومنی شریف در پاسخ به درخواست این فیلمساز گفت چنین کاری انجام شده و از 15 جلد کتاب با همین محوریت رونمایی خواهد شد.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی میر لوحی اظهار کرد: هر جا که حرف از خباثت زده می‌شود نام امریکا آورده خواهد شد و هر جا خونی به زمین ریخته می‌شود باید به دنبال ردپایی از امریکای جنایت کار گشت در این راستا کشور ما یکی از قربانیان ویژه است که طی سال‌ها نسبت به مردم کشورمان ظلم و جور روا داشته است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: وقتی می‌شنویم که آمریکای جنایتکار ادعای حقوق بشر می‌کند جدا از اینکه حیرت زده می‌شویم بسیار نیز تاسف می‌خوریم چون چرا باید وضعیت در جهان امروز به گونه‌ای باشد که آنها به خود اجازه چنین کاری دهند.

وی ادامه داد: به نظرم امریکا به واسطه دو ابزار توانسته دنیا را به نوعی تحت تاثیر خود قرار دهد ابتدا با زبان رسانه که یکی از مهمترین شگردها برای انتقال پیام است و دوم ابزار هنر که به صورت ویژه در اختیار آمریکا است. گواه بارز این ادعا در هالیوود نمود پیدا می‌کند چون امروز سینما برای امریکائیان همانند پیش قراول انجام وظیفه کرده است.

میر لوحی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: وقتی می‌شنوم عده‌ای برای کم کاری‌های خود نبود امکانات را بهانه می‌آورند بسیار ناراحت می‌شوم چون ملت ما بارها نشان داده که با دستان خالی نیز می‌تواند بر علیه ستمگران قیام کرده و به پیروزی دست یابد. بهترین مثال هم در این زمینه 8 سال دفاع مقدس است که ایران اسلامی توانست به مدد قرآن و رهنمودهای امام به پیروزی دست یابد.

در این مراسم از جمال شورجه به خاطر فعالیت‌های ارزشی‌اش در سینما تجلیل به عمل آمد. در ضمن از پوستر جشنواره نیز رونمایی شد.

captcha