تعطیلی جمع قرآنی 30 ساله بقعه امامزاده فضل و توضیحات رئیس اوقاف
کد خبر: 3567850
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

تعطیلی جمع قرآنی 30 ساله بقعه امامزاده فضل و توضیحات رئیس اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی: در تاریخ 27 دی سال جاری گزارشی با تیتر «جمع قرآنی 30 ساله بقعه امامزاده فضل تعطیل شد» برروی خروجی خبرگزاری ایکنا شعبه خوزستان قرار گرفت که رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهبهان در این‌باره توضیح داده و بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در تاریخ 27 دی سال جاری گزارشی با تیتر «جمع قرآنی 30 ساله بقعه امامزاده فضل تعطیل شد» بر روی خروجی خبرگزاری ایکنا شعبه خوزستان قرار گرفت.

در این گزارش یاسمن ملک پور گفت: جلسه آموزش قرآن هیئت زینبیه بهبهان از دوران پیروزی انقلاب در بقعه امامزاده فضل آغاز شد؛ این جلسه که مخاطبان ثابتی از میان بانوان داشت، یک سال است به دلیل بازسازی بقعه تعطیل شده‌ است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهبهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نسبت به این موضوع پاسخگو بوده است؛

وی اظهار کرد: این خانم در امامزاده مسئولیتی ندارد و الان دو سال است که من مسئول اوقاف بهبهان هستم ایشان را از نزدیک ندیده‌ام و نمی‌شناسم و مسئول قرآنی ما هم نیست. کلاس اینها کلاس قرآنی نبوده و چند نفر از خواهران جمع می‌شدند و قرآن می‌خواندند. اصلاً اتاقی نبوده که بخواهند به اینها بدهند. اصلاً خادم ما اتاق ندارد.

موسوی گفت: ما از تدریس قرآن و تشکیل کلاس‌های قرآنی و از همه آنانی که بخواهند کارهای قرآنی انجام دهد از لحاظ مالی و از هر لحاظ دیگر حمایت می‌کنیم. ایشان اگر در امامزاده کلاس برگزار کرده و کلاس را از وی گرفته‌اند نیامد از اما سؤال کند که چرا اتاق از ما گرفته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهبهان عنوان کرد: متولی امام‌زادگان اوقاف است و شخصی در هیئت امنای امام‌زاده فضل بوده و با ایشان نسبت فامیلی داشته و الان حدود یک سال و خرده‌ای است که از آنجا رفته است.

وی گفت: در حال حاضر در همه امام‌زادگان کار قرآنی انجام می‌شود و این قول را می‌دهم که در هماهنگی با اوقاف هر کسی که بخواهد می‌تواند جلسات قرآن و کار قرآن را در امام‌زادگان اجرا کند. این خانم می‌توانست بیاید اوقاف و پیگیری کند؛ اگر محلی بود و ما به ایشان نمی‌دادیم آن موقع اعتراض می‌کرد که از آنها حمایت نشده است. اگر تشخیص دهیم آنهایی که می خواهند در امامزاده کار قرآنی انجام دهند هیچ مشکلی از لحاظ فرهنگی ندارند، می‌توانند به امامزاده آمده و کلاس قرآنی را برپا کنند و ما از آنها حمایت می‌کنیم.

موسوی تصریح کرد: در حال حاضر 1600 نفر در قالب طرح حفظ قرآن با 30 مربی در امام‌زادگان مشغول به حفظ قرآن کریم هستند.

captcha