جلسه قرآنی در شهرک غرب با حضور طلاب + صوت و عکس
کد خبر: 3571185
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

جلسه قرآنی در شهرک غرب با حضور طلاب + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه آموزش قرآن عبدالوحید جعفرزاده، قاری و مدرس کشورمان هر هفته در مسجد النبی(ص) شهرک غرب تهران برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه آموزش قرآن عبدالوحید جعفرزاده، قاری بین‌المللی کشورمان شنبه، ‌16 بهمن‌ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد النبی(ص) شهرک غرب، در خیابان مهستان، گلستان جنوبی برگزار شد.

جلسه قرانی در شهرک غرب باحضور طلاب+صوت وعکس

در ابتدای این جلسه قرآن، عبدالوحید جعفرزاده، به همراه اعضای جلسه آیاتی از ادامه درس را همخوانی کردند. سپس اعضای جلسه به ارائه تلاوت به صورت تحقیق و ترتیل پرداختند و عبدالوحید جعفرزاده نکات صوت و لحنی و تدبر و تفسیری آیات را متذکر شد.

جعفرزاده با اشاره به فرارسیدن دهه مبارکه فجر، دفعات استفاده کلمه «فجر» در قرآن کریم را بیان کرد و گفت: کلمه فجر در سوره مبارکه اسراء آیه 78«‌إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا»، سوره مبارکه بقره آیه 187 «حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ»، سوره کهف آیه 33 «وَفَجَّرْنَا خِلَالَهُمَا نَهَرًا»، سوره مبارکه فجر آیه1 «وَالْفَجْرِ» آمده است.

این قاری بین‌المللی با اشاره به حضور پرشور طلبه‌های حوزه علمیه مسجد النبی(ص) گفت: الحمدلله طلبه‌های خوبی اینجا هستند و استعدادهای خوبی کشف کردیم و ان‌شاءالله بتوانیم به این قشر خدمت کنیم و مثمر‌ثمر باشیم.

همچنین، در خلال تلاوت قاریان، از طلبه‌های ممتاز حوزه مسجد النبی(ص) تقدیر و تشکر شد.

جلسه دیگر این قاری بین‌المللی یکشنبه هر هفته پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) در خیابان کارگر جنوبی، چهارراه لشگر تشکیل می‌شود. همچنین بانوان نیز با حضور در مسجد، می‌توانند از مباحث و نکاتی که در این جلسات ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

جلسه قرانی در شهرک غرب باحضور طلاب+صوت وعکس

جعفرزاده، جلسه دیگری نیز صبح‌های جمعه از ساعت ۸ تا ۱۰ در حسینیه آذرشهری‌ها واقع در خیابان منیریه، جنب بانک صادرات برگزار می‌کند. این جلسه که از سال ۷۳ تاکنون فعال است ویژه تمام مقاطع سنی آقایان است.

وی در این جلسات رشته‌های تجوید، صوت و لحن و مفاهیم قرآن را در سطوح مقدماتی، پیشرفته و تخصصی آموزش می‌دهد و افراد جدید‌الورود توسط این مدرس قرآن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، همچنین ابتدای جلسه، ویژه سطوح پایین و مبتدی و نیمه دوم جلسه ویژه سطوح تخصصی است.

جلسه قرانی در شهرک غرب باحضور طلاب+صوت وعکس

عبدالوحید جعفرزاده در سال ۱۳۴۴ در تهران متولد شد. وی از محضر اساتیدی چون محمد غفاری، علی اربابی و سیدمحسن خدام‌حسینی بهره گرفته است. همچنین این قاری بین‌المللی کشورمان دارای مقامات داخلی چون رتبه سوم کشوری در رشته قرائت قرآن کریم در سال ۱۳۶۸ و همچنین دارای رتبه بین‌المللی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سوریه در سال ۱۳۷۰ است.

جلسه قرانی در شهرک غرب باحضور طلاب+صوت وعکس

این قاری بین‌المللی در پایان از خبرگزاری قرآن(ایکنا) به خاطر گزارش از جلسات قرآنی تشکر کرد و گفت: حرکت بسیار خوبی است و یک نوع دلگرمی برای اساتید قرآنی هست و نشان‌دهنده توجه مسئولین این خبرگزاری به جلسات قرآن کریم است.

در پایان تلاوت غلامرضا رحیمی ارائه می‌شود.

کد
دریافت

مطالب مرتبط
captcha