تنها راه استمرار شوكت انقلاب اسلامی، همراهی با قرآن است
کد خبر: 3570026
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
مهرابی:

تنها راه استمرار شوكت انقلاب اسلامی، همراهی با قرآن است

گروه اجتماعی: مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، اسلامیت را نخستین عامل شوكت و عزت‌بخشی به انقلاب اسلایم دانست و گفت: اگر ما عزت پیدا كردیم به دلیل آن بود كه دین ما اسلام و باورمان قرآن كریم بوده است و تا زمانی كه با اسلام و قرآن هستیم این شوكت ما استمرار پیدا خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 15 بهمن‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز كه به‌مناسبت فرا رسیدن روز «انقلاب اسلامی، قرآن و رسالت زینبی و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) ایام دهه فجر برگزار شد، گفت: وقتی كه تاریخ را ورق می‌زنیم مشاهده می‌كنیم كه در نظام‌های بین‌المللی و در اعصار گذشته، تنها دو جریان حق سخن گفتن داشتند.

وی ضمن برشمردن طرح‌ها و اقدامات رژیم شاهنشاهی در از بین بردن عزت و استقلال ملت ایران نظیر كاپیتولاسیون و غیره گفت: این اقدامات عزت و شرف و همچنین تمسك ملت ایران به قرآن كریم را از ما گرفته بود.

مهرابی ادامه داد:‌ در آن زمان صدای قدسی امام(ره) به حمایت ملت آزادی‌خواه ایران این نظامات‌ بین‌المللی را طور دیگری رقم زد و اینجا بود كه حركت ملت ایران مرزهای جغرافیایی را در نوردید و تمام حركت‌های آزادی‌بخش را متوجه خود كرد.

تبیین عوامل شوكت انقلاب اسلامی

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه عوامل شوكت و عزت بخشی به ملت ایران را 4 عامل دانست و گفت: نخست اسلامیت ملت ایران است و اگر ما عزت پیدا كردیم به دلیل آن بود كه دین ما اسلام و باورمان قرآن كریم بوده است و تا زمانی كه با اسلام و قرآن هستیم این شوكت ما استمرار پیدا خواهد كرد.

وی بر این نكته تأكید كرد كه اگر امروز نگران آسیب‌های اجتماعی هستیم، راهی به جز بازگشت به اسلام واقعی نداریم تا بتوانیم این آسیب‌ها را برطرف كنیم.

اسلام بدون ولایت، اسلام داعش است

مهرابی دومین عامل شوكت انقلاب اسلامی را ولایت و رهبری برشمرد و افزود: اسلام بدون ولایت، اسلام آل سعود است كه در نماز جمعه خود سوره بقره می‌خوانند و شب بر سر سفره صهیونیست‌ها می‌نشینند و در طول روز نیز كودكان بیگناه كشورهای یمن و بحرین را می‌كشند.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اینكه اسلام بدون ولایت، اسلام وهابیت و تكفیری و داعش است، گفت: سومین عامل استقرار و استمرار انقلاب اسلامی مردم هستند؛ كسانی كه به اسلام عشق می‌ورزند و تا پای جان برای حفظ آن دفاع می‌كنند.

وی، چهارمین عامل مجد و شوكت انقلابا سلامی را وحدت و همدلی دانست و گفت: با وحدت و همدلی می‌توانیم نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های خود را تبدیل به سامان و هنجار كنیم.

هركس بر طبل اختلاف بكوبد، همراه ولایت نیست

مهرابی همچنین بر این نكته تأكید كرد كه هر كسی با هر نگاهی اگر بر طبل اختلاف بكوبد، قطعاً در خلاف جهت آرمان‌های امام و رهبری حركت می‌كند و با آن‌ها همراه نخواهد بود.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های این سازمان اشاره كرد و گفت:‌ یكی از بركات انقلاب اسلامی تشكیل سازمان تبلیغات اسلامی بود كه به‌منظور ترویج فرهنگ دینی و تعمیق باورهای الهی در جامعه اسلامی ما شكل گرفت.

استقرار روحانیان در 155 روستای فارس

وی با بیان اینكه فعالیت‌های تبلیغات اسلامی تنها پوشش‌های محیطی و فضاسازی‌های شهری نیست، گفت: امروز در 29 شهرستان استان فارس ادارات تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند و در 155 روستای این استان نیز روحانی‌های مستقر و دائم وجود دارند.

آماده برگزاري هر نوع گفتمان رفع شبهات اعتقادی هستیم

مهرابی‌، فعالیت‌های مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی و همچنین سایر تشكل‌های دینی نظیر شورای هیئات مذهبی، كانون مداحان و غیره ذیل این سازمان را یادآور شد و گفت: ما آماده اجرای هر گفتمانی در حوزه پاسخگویی به شبهات دینی هستیم و در این زمینه نیز اساتید غنی داریم.

برپایی دوره‌های آموزش قرآن رایگان در تبلیغات اسلامی

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه دوره‌های آموزش قرآن‌ به‌صورت رایگان در این سازمان برپا می‌شوند، گفت: ما در سطح استان فارس 13 مدرسه علوم و معارف اسلامی با داشتن 1300 دانش‌آموز ذیل این سازمان داریم ضمن اینكه در فضای مجازی توسط سایت تبیان نیز به فعالیت‌های دینی و رفع شبهات اعتقادی می‌پردازیم.

captcha