یونیسف خشونت علیه کودکان مسلمان میانمار را پیگیری می‌کند
کد خبر: 3570785
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

یونیسف خشونت علیه کودکان مسلمان میانمار را پیگیری می‌کند

گروه بین‌الملل: صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) پس از بررسی گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان، درخواست کرد تا تحقیقات گسترده و دقیقی درباره موارد خشونت و تعرضاتی که به کودکان مسلمان میانمار شده است، انجام شود.

یونیسف خشونت علیه کودکان مسلمان میانمار را پیگیری می‌کند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آراکان، صندوق کودکان سازمان ملل متحد با مطالعه گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد از اوضاع مسلمانان میانمار ابراز نگرانی کرد.
یونیسف در بیانیه‌ای بر لزوم تعقیب و دستگیری عاملان این تجاوزات خشونت‌آمیز و وحشیانه در حق کودکان مسلمان میانمار و نیز حمایت و توان‌بخشی به آن‌ها در بعد روحی، روانی و بهداشتی تأکید کرد.
یونیسف در این بیانیه افزود: تجاوزات آشکار و خشونت‌باری که علیه کودکان مسلمان منطقه «آراکان» در شمال میانمار صورت گرفته است، به هیچ وجه قابل قبول نیست و حمایت از این کودکان صرف‌نظر از اینکه پیرو چه دین و مذهب و یا از چه نژادی باشند، حق مسلم آن‌هاست.
لازم به ذکر است، گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تجاوزاتی را که علیه مسلمانان روهینگیا انجام می‌شود، «بی‌رحمانه و ویرانگر» توصیف کرد.
این گزارش وجود موارد تجاوز گروهی، قتل عمدی نوزادان، کودکان خردسال، ضرب‌وشتم وحشیانه، آدم‌ربایی و سایر موارد جدی نقض حقوق بشر در میانمار را تأیید کرده است.
captcha