احداث مدرسه خیرساز در میانرود شیراز/ هیچ عمل صالحی بالاتر از تربیت انسان نیست
کد خبر: 3571960
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

احداث مدرسه خیرساز در میانرود شیراز/ هیچ عمل صالحی بالاتر از تربیت انسان نیست

گروه اجتماعی: همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی كلنگ احداث مدرسه 15 كلاسه خیرساز در شهرك میانرود شیراز به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم كلنگ‌زنی احداث مدرسه 15 كلاسه خیرساز امروز، 19 بهمن در شهرك میانرود شیراز برگزار شد.

حمیدرضا آذری، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این مراسم گفت: یکی از بیشترین تأکیدات خداوند متعال در آیات قرآن ایمان وعمل صالح است و امکان انجام عمل صالح برروی کره زمین برای همه انسان‌ها وجود دارد و هر کسی بنا به توانایی که خداوند در اختیار او نهاده به انجام عمل صالح می‌پرازد.

وی افزود: هیچ عمل صالحی بالاتر از تربیت انسان نیست چراکه بنا به فرموده خداوند اگرزمینه هدایت یک انسان فراهم شود دنیا می‌تواند آباد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروزه بعد از نهاد خانواده مهم‌ترین مکان برای تربیت انسان مدرسه است و کسانی که مدرسه می‌سازند در کنار کسانی که در مدارس تعلیم می‌دهند مصادیق انجام عمل صالح هستند.

آذری همچنین در ادامه در خصوص فرایند آغاز احداث این مدرسه گفت: متأسفانه امروزه در برخی نقاط شهر شیراز با تراکم جمعیت و کمبود مدرسه مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با توافقی که با ورثه مرحومه حاجیه خانم رحمت سرمدی انجام گرفت قرار شد که این مدرسه در منطقه میانرود شیراز که از جمله مناطق یاد شده است، احداث شود.

وی با بیان اینكه ین آموزشگاه در زمینی به مساحت 1565 متر مربع وبا زیربنای 1880 مترمربع و در 4 طبقه ساخته خواهد شد، گفت: برای احداث این آموزشگاه اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال لازم است که همه این اعتیار را خانواده مرحومه حاجیه خانم رحمت سرمدی پذیرفته‌اند.

آذری با تصریح اینكه این آموزشگاه علاوه بر 15 کلاس درس دارای نمازخانه، آزمایشگاه، سالن رایانه، امور اداری سرایداری نیز خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود این آموزشگاه ظرف مدت یک سال ساخته و به بهره‌برداری برسد.

captcha