نمایندگان عراق جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن معرفی شدند
کد خبر: 3572837
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

نمایندگان عراق جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن معرفی شدند

گروه بین‌الملل: نهمین دوره مسابقات سراسری انتخاب نمایندگان عراق جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای مختلف جهان موسوم به رقابت «نخبگان قرآنی» با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد.

نمایندگان عراق جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قاف، مرحله نهایی نهمین دوره مسابقات ملی انتخاب نمایندگان عراق جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای مختلف  جهان عصر روز چهارشنبه، 20 بهمن‌ماه، در شهر مقدس کاظمین به کار خود پایان داد.
این مسابقات به همت مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق و با حضور قاریان و حافظان نخبه عراق در دو بخش قرائت و حفظ کامل قرآن کریم برگزار شد و عتبات مقدسه عراق نیز در برگزاری این رقابت‌ها همکاری داشتند.
«مروان عواد جهاد» از استان بصره، «محیب محمد» از دیاله و «مصطفی تحسین علی» از استان بغداد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ کل قرآن را کسب کردند و در رشته قرائت این مسابقات نیز، «فلاح زلیف عطیه» از استان المثنی، «لیث رحیم» از دیوانیه و «قاسم یعسوب» از استان بابل به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.
این رقابت‌ها از روز یکشنبه، 17 بهمن‌ماه، با شعار «قرّاؤنا.. حفاظنا.. نبراس عراقنا»(قاریان و حافظان ما؛ مشعل‌های فروزنده عراق ما) در جوار حرم مطهر امام موسی کاظم و امام جواد(علیهما‌السلام) در کاظمین آغاز شد و نفرات برتر این مسابقات به‌عنوان نمایندگان عراق در رقابت‌های بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان حضور خواهند یافت.
captcha