برنامه پایتخت جوانان جهان اسلام در اختیار صالحان قرار گیرد/ رسانه‌ها را آزاد بگذارید
کد خبر: 3572948
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
آیت‌الله ایمانی:

برنامه پایتخت جوانان جهان اسلام در اختیار صالحان قرار گیرد/ رسانه‌ها را آزاد بگذارید

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه متولیان جشن پایتخت جوانان جهان اسلام باید از مردم شیراز عذرخواهی كنند، گفت: برنامه یكساله پایتخت جوانان جهان اسلام باید به افراد صادق و صالح واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 22 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه شیراز از حضور یكپارچه، توأم با بصیرت و آگاهی مردم و همچنین لبیك گفتن آن‌ها به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی كرد و گفت: تمام اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان،‌ دانشجویان، جوانان، پیرمردان، كارگران، كشاورزان،‌ بانوان، مسئولان، روحانیان و همه مردم آمدند و از تمام این‌ها قدردانی می‌كنیم.

وی با بیان اینكه پیروزی انقلاب اسلامی به برکت حضور مردم در صحنه‌های مختلف به ویژه نسل جوان بود، افزود: تداوم این حضور یعنی حضور جوانان در عرصه‌های مختلف شاهد بوده‌ایم اعم از مبارزه با منافقان و گروهک‌های مسلح، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، عرصه‌های علم و فناوری در دانش هسته‌ای، ابتکارات و اختراعات فراوانی که جوانان ما داشته‌اند حضورشان در همه عرصه‌ها شاهد بودیم.

دشمنان از جوانان ما سیلی خورده‌اند

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: طبعاً دشمن سیلی خورده از جوانان برای به انحراف کشاندن آنان تلاش می‌کند و سرمایه‌گذاری دارد و این امر طبیعی است از این نسل سیلی خورده طبعاً باید مقابله کند و این ما هستیم که باید نسبت به نسل جوانمان حساسیت لازم را داشته باشیم .

امام جمعه شیراز به برنامه پایتختی جوانان جهان اسلام اشاره كرد و گفت: انتظار بر این بود که در این عرصه‌ای که رخ داده است و در آن برای اولین بار كشور ایران و شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان مسلمان انتخاب شده بود، پادزهری برای تبلیغات دشمن و راهی برای جلوگیری از فعالیت‌های دشمن روی جوانان باشد.

انتظار می‌رفت كه به نامه‌های رهبری در برنامه پایتخت جوانان جهان اسلام توجه شود

وی اضافه كرد:‌ انتظار بر این بود که با محکمات فرمان امام راحل و دو نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی نوشتند یک قاعده گرفته می‌شد و براساس آن قاعده یک حرکت در این مسیر تنظیم می‌شد اما آنچه انتظار بود نشد و پادزهر در مقابل تبلیغات دشمن حاصل نشد و باید دریغ و افسوس خورد که در مراسم افتتاحیه آنچه باید در این رابطه انجام شود انجام نشد.

آیت‌الله ایمانی همچنین بر اهمیت وحدت،‌هماهنگی و همرنگی تأكید كرد و گفت: استان و کشور نباید به دو قطب تبدیل شود و دو قطب مقابل هم قرار بگیرند؛ وحدت و همدلی وظیفه همه ماست و آنچه تذکر داده می‌شود به عنوان نقد منصفانه و ناصحانه است و نصیحتی است که طبق شغل و مسئولیتمان داریم انجام می‌دهیم و براساس جایگاهی که داریم والا دیدگاه این است که وحدت برای پیشرفت امور استان باید در تمام ابعاد و صحنه‌ها حفظ شود اما این تذکرات، تذکرات دوستانه‌ای است که دو نفر دوست مشفق به یکدیگر می‌دهند و بیان می‌کنند و اگر یکسری از این مسائل علنی نبود من در خطبه‌های جمعه مطرح نمی‌کردم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: به اندازه‌ای مشکلات برای استان فارس است کهلا تعد ولا تحصى، مسئله آب استان و تابستان آینده آن و اگر تفضلات الهی در بارندگی باقیمانده سال نباشد من خطر را فوق‌العاده سنگین حتی در آب شرب می‌بینم و چوب آن هم بر روی دوش مستضعفین جامعه است، متمکنین که وضعشان خوب است و محلات اعیان‌نشین شهر که مشکلی ندارند، بار آن بر روی دوش شرق شهر و جنوب شهر می‌افتد که باید تشنگی و آلودگی آب و تنظیم آب روبه‌رو شوند.

وی همچنین مسئله بیکاری و اشتغال را از دیگر مشكلات استان فارس برشمرد و گفت: این تذکرات ناصحانه و منصفانه با احترامی که برای مسئولین قائلم و وحدتی که برای استان قائلم و می‌گویم باید برای این وحدت فداکاری کرد و من حاضرم هر وقت لازم باشد از همه مسائل خودم چشم‌پوشی کنم تا وحدت حفظ شود و این را هم ثابت کردیم و در راهش هم داریم تلاش می‌کنیم.

برنامه پایتخت جوانان جهان اسلام در اختیار افراد صادق و صالح قرار گیرد

آیت‌الله ایمانی با اشاره به عنوان «پایتختی جوانان جهان اسلام» برای شیراز، خطاب به مسئولان گفت: برای این برنامه که یکسال در اختیار شیراز است واقعاً در اختیار افرادی صادق و صالح و با انگیزه دینی قرار دهید، انسان‌هایی که اهل فکر و انگیزه هستند و همچنین دبیرخانه‌ای تشکیل داده و این برنامه جوانان مسلمان را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا آن‌ها جوانان مسلمان جهان را از شیراز هدایت کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در ادامه بر اهمیت برخورد با مدیر متخلف تأكید كرد و گفت: تخلف احتیاج به برخورد دارد، نباید به خوب و بد نباید یکسان نگاه كرد، مدیری که خلاف کرده باید بیخ گوشش را گرفت و التماس دعا به او گفت، این چیزی نیست که دیگر تعارف بردار باشد و همان مسئله‌ای است که امام ما را به آن دعوت کرده است كه همان برخورد لازم با مدیران متخلف است.

از مردم مؤمن و انقلابی شیراز باید عذرخواهی شود

وی همچنین خواستار عذرخواهی از مردم مؤمن و انقلاب شیراز شد و گفت: به شیراز بسیار ظلم كرده و آن را زشت معرفی كردند و باید از مردم این شهر، اعم از مؤمنان و متدینان، جوانان پاك این شهر، مخترعان، مبتكران، صاحبان مدال علمی و ورزشی و غیره عذرخواهی شود که ما روز جوان و جلسه افتتاحیه جوانان چه کسانی را به جای شما آوردیم.

آیت‌الله ایمانی اظهار كرد: همچنین به ایل بزرگ، عزیز و قهرمان قشقایی نیز دراین مراسم توهین شد چرا كه با لباس آن‌ها و به اسم زنان‌ آن‌ها، دف به دست زنان دادند و آنان را در مقابل مردان به حرکت‌های موزون و رقص وادار کنند و مردان به تماشا بنشینند، این بی اعتنایی توهین به عشایر قشقایی است و باید از آن‌ها عذرخواهی کرد.

وی با یادآوری صبغه اصیل عشایر قشقایی گفت: زنان عشایر قشقایی کسانی بودند که 32 نفر از آنان در یک نقطه مرتفع بین کنارتخته و برازجان با سلاح برنو گروهی از لشکریان انگلیسی‌ها به استعداد بیش از یک گردان زمین‌گیر کردند، این زن عشایر قشقایی است نه آنکه دف و تنبک دستش است و می‌خواهد بیاید آبروریزی برای عشایر قشقایی بیاورد.

جامعه روحانیت شیراز را بایكوت خبری كرده‌اند

امام جمعه شیراز در ادامه همچنین خواستار آزادی رسانه‌ها شد و گفت: روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را آزاد بگذارید، من موارد زیادی سراغ دارم که از پخش اطلاعیه جامعه روحانیت شهر جلوگیری کرده‌اند، مگر جامعه روحانیت بدنه این مردم نیست؟ اطلاعیه آن‌ها را چاپ نمی‌کنند حتی خبرگزاری‌ها از نقل خبر آن‌ها جلوگیری می‌کنند، این کارها غلط است، شما که معتقدید دانستن حق مردم است چرا جلوی دانستن را می‌گیرید؟

آیت‌الله ایمانی به تركش از جلسه افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام به‌همراه آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب اشاره كرد و افزود: آنچه که ما انجام دادیم كه در آن آیت‌الله دستغیب راه افتادند و من هم پشت سر ایشان در محضرشان بودم، این نهی از منکر بود و افتخار هم می‌کنیم به این نهی از منکر و مدعی هستیم چرا دیگران نهی از منکر نکردند؟ خلاف و گناهی می‌بینند بگویند این گناه و معصیت است، دعوا که نیست، ما در مجلس گناه نمی‌نشینیم و یک نهی از منکری بود ما انجام دادیم و وظیفه‌مان بود و مسئولیتمان اقتضا کرد و هر كسی كه وظیفه اش را انجام داد كه فبها وگرنه فردای قیامت باید جوابگو باشد.

به جوانان خلاق و مؤمن ميدان دهيد

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار استفاده از جوانان خلاق، مبتكر، مؤمن و انقلابی شد و گفت: مسئولان به این‌ها اختیار دهند چرا كه آن‌ها مدافع انقلاب و سینه چاك و همه چیز انقلاب هستند؛ این‌ها در تظاهرات، دفاع مقدس و عرصه‌های علمی بودند، میدان را از این‌ها نگیرید و به عناوین مختلف نگذارید میدان خالی شود و بعد برنامه‌های دیگری که طبیعتاً به وجود می‌آید این مسائل در آن رعایت شود.

وی همچنین به امضای قرارداد عنوان شهر خلاق ادبی شیراز با یونسكو اشاره كرد و گفت: مقدمات این كار فراهم شده و زیرساخت آن فیلم‌های دوره طاغوت و حضور شعرای غیرمتعهد است و من از هم‌اكنون اخطار می‌دهم و می‌گویم یک چنین برنامه‌ای برای شیراز در آینده هست و باید مراقب بود و اجازه نداد کار از دستتان در برود و بعد پشیمانی حاصل شود و همچنین سایر برنامه‌هایی که در دانشگاه و خارج از دانشگاه انجام می‌گیرد این زشت و نازیباست که به ما بگویند در یکی از دانشگاه‌های شیراز پرچم آمریکا کنار پرچم ایران روی زمین پهن شد .

captcha