فعالیت در عرصه قرآنی مجاهدت در راه حق است
کد خبر: 3577569
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

فعالیت در عرصه قرآنی مجاهدت در راه حق است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه قرآنی مجاهدت در راه حق است، گفت: این توفیق نصیب هر کسی نمی شود، بنابراین فعالان این عرصه باید همواره شکرگزار خداوند باشند.

حجت‌الاسلام میثم عباس‌پور، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه قرآنی مجاهدت در راه حق است، اظهار کرد: این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود، بنابراین فعالان این عرصه باید همواره شکرگزار خداوند باشند.

وی افزود: استان کردستان قابلیت و ظرفیت‌های فراوانی در طرح تربیت حافظان قرآن دارد و اداره اوقاف در این راستا از ظرفیت‌های مساجد و بقاع متبرکه برای گسترش فعالیت‌های قرآنی نهایت استفاده را می‌کند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: اداره اوقاف کردستان در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، از سال 91 طرح تربیت حافظان قرآن را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: فعالیت بسیار خوب در عرصه‌های مختلف قرآنی توسط این اداره علاوه بر طرح تربیت حافظان قرآن، مسابقات قرآن کریم و برگزاری محافل انس با قرآن در استان انجام شده است.

حجت الاسلام عباس‌پور به نقش قرآن به‌عنوان یکی از مسائل راهبردی در جامعه تأکید و عنوان کرد: اگر فرهنگ قرآن بر جامعه حاکم باشد از بروز بسیاری از انحرافات و آسیبهای اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌شود، بنابراین باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی حساسیت بیشتری ازخود نشان دهیم.

وی در پایان یاداور شد: ان‌شالله فرهنگ قرآنی در سراسر جامعه اسلامی، به خصوص در سطح کردستان فراگیر شود و روز به روز شاهد پیشرفت در زمینه های فرهنگی و قرآنی باشیم.

captcha