فارس در ارائه طرح‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان‌ها پیشتاز شد/ ارائه 80 طرح
کد خبر: 3579140
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
جعفری:

فارس در ارائه طرح‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان‌ها پیشتاز شد/ ارائه 80 طرح

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس در شورای توسعه مركزی اعلام كرد كه در جلسه اخیر این شورا در تهران استان فارس با ارائه قریب 80 طرح مربوط به سه كمیسیون شورای توسعه فرهنگ قرآنی در میان تمام استان‌ها پیشتاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد جعفری، معاون فرهنگی نهاد نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه طی چند اخیر دومین جلسه هماهنگی نمایندگان شوراهای توسعه فرهنگ قرآنی استان‌ها در تهران برگزار شد، گفت: در این جلسه طرح‌های سه كمیسیون آموزش و پژوهش و تبلیغ و ترویج از استان فارس ارائه شد.

وی افزود: استان فارس با ارائه قریب 80 طرح مربوط به این سه كمیسیون در میان تمام استان‌ها پیشتاز شد و تقریباً هیچكدام از استان‌های دیگر به این اندازه طرح‌های خود را آماده نكرده بودند و تنها استانی كه طرح چشم‌انداز شورای توسعه فرهنگ قرآنی خود را آماده كرده بود، بوشهر بود كه آن هم مربوط به سال 93 بود به همین دلیل استان فارس در این جلسه به عنوان استان پیشتاز و برتر حضور یافت.

جعفری با بیان اینكه طرح‌های ارائه شده به این شورا همگی مورد استقبال كارشناسان شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور قرار گرفت، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تمام این طرح‌ها مطابق با دستورالعمل شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور بودند.

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس در شورای توسعه مركزی ادامه داد: در این جلسه 62 طرح مربوط به كمیسیون پژوهش، 9 طرح مربوط به كمیسیون تبلیغ و ترویج و 16 طرح مربوط به كمیسیون آموزش عمومی قرآن كریم بود كه البته طبق اعلام معاونت قرآن ارشاد فارس تعداد طرح‌های كمیسیون تبلیغ و ترویج طی چند روز اخیر افزایش یافته است.

دانشكده علوم قرآنی مسئول كمیسیون پژوهشی شد

وی اظهار كرد: مسئولیت كمیسیون پژوهش شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس به عهده دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز سپرده شده است و همچنین مسئولیت كمیسیون تبلیغ و ترویج به عهده معاونت قرآن ارشاد و مسئولیت كمیسیون آموزش عمومی هم به عهده آموزش و پرورش نهاده شده است.

14 اسفند؛ زمان برگزاری دومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس

جعفری در پایان از برگزاری دومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس در روز ساعت 10 صبح شنبه، 14 اسفندماه جاری در دفتر امام جمعه شیراز خبر داد.

captcha