ملاقات با 12 هزار مادر شهید/ حمایت ویژه گردشگری از نیازمندان در ایام نوروز
کد خبر: 3580867
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
عبدالهی خبر داد:

ملاقات با 12 هزار مادر شهید/ حمایت ویژه گردشگری از نیازمندان در ایام نوروز

گروه جامعه: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از حمایت‌های ویژه از محرومین، نیازمندان و کودکان کار در حوزه گردشگری طی ایام نورز خبر داد و گفت: همزمان با روز مادر ویژه برنامه مادران آسمانی و بازدید از 12 هزار مادر شهید ‌ساکن تهران ‌برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری تشریح ویژه‌ برنامه‌های نوروزی و طرح استقبال از بهار معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، با حضور مجتبی عبداللهی، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، فرزاد هوشیار پارسیان، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران و مدیرکل ورزش شهرداری تهران امروز 15 اسفند‌ماه در محل این ساختمان برگزار شد.

‌‌عبداللهی در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت شهدای آتش‌نشان گفت: این مراسم 18 اسفندماه، با حضور خانواده‌های شهدای آتش‌نشان، خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در راستای تکریم این شهدا و خانواده‌هایشان از ساعت 15 در مسجد امام جعفر صادق(ع)، واقع در میدان فلسطین برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مسئولیت‌ها و اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در طرح استقبال از بهار، گفت: امسال همانند سنوات گذشته اقدامات وسیعی را برای ساکنان تهران و مهمانانی که در ایام عید به پایتخت سفر می‌کنند پیش‌بینی کرده‌ایم، این خدمات در دو بخش معاونت اجتماعی و فرهنگی و سیار معاونت‌ها تقسیم شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از تشکیل ستادی در معاونت اجتماعی به منظور تدوین برنامه‌ها، اطلاع‌رسانی و نظارت بر عملکردهای این خدمات سخن گفت و افزود: در موضوع گردشگری، ستاد گردشگری شهرداری تهران مقرر شده در 11 نقطه ورودی شهر همچون جاده تهران – قم، کرج – تهران و مشهد به تهران و همچنین فرودگاه‌ها و پایانه‌های سطح شهر سازه‌هایی را به منظور اطلاع‌رسانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و تورهای گردشگری برپا کند.

عبداللهی با اشاره به پیش‌بینی بسته‌های ‌ نقشه نقاط گردشگری‌، مسیرها‌، تورهای گردشگری و کارت استفاده از حمل و نقل رایگان در ایام نوروز برای مسافران و گردشگران سطح شهر، گفت: با استفاده از کارت‌های اشاره شده نه تنها می‌توان از حمل و نقل عمومی به صورت رایگان استفاده کرد بلکه با قراردادی که با مسئولان به امضا رسانده‌ایم، امکان بازدید رایگان یا نیم بها از 250 نقطه گردشگری شهر تهران فراهم شده است. تعداد این کارت‌ها تاکنون 100 هزار عدد است و امکان افزایش آن را هم فراهم کرده‌ایم.

عبداللهی در ادامه بیان کرد: تاکنون صد هزار بسته گردشگری به منظور توزیع در ایستگاه‌های گردشگری تدارک دیده شده است، اقدامات ما در حوزه گردشگری به صورت رسمی از 27 اسفند‌ماه، آغاز و تا 13 فروردین‌ماه سال آینده، ادامه دارد. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سامانه 137 و پایگاه اطلاع رسانی visit.tehran.ir تقاضای خود را برای استفاده از خدمات گردشگری اعلام کنند و از این خدمات بهره‌مند شوند.

‌‌معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: 100 نقطه برای استقرار مراکز اطلاع‌رسانی در خصوص تورهای گردشگری تدارک دیده شده ‌که شهروندان می‌توانند با استفاده از اطلاعات متصدیان این ایستگاه‌ها از آخرین آمار و اطلاعات حوزه گردشگری باخبر شوند‌.

وی در ادامه از اسکان رایگان مهمانان تهران خبر داد و گفت: در 10 نقطه از شهر تهران مجموعه مکان‌های وابسته به شهرداری تهران اعم از سالن‌های سرپوشیده‌، سالن‌های الزهرا(س) و بوستان‌هایی که قابلیت اسکان دارند را آماده کرده‌ایم. البته این امکان فراهم شده تا شهروندانی که به 11 ایستگاه اطلاع‌رسانی رجوع ‌ می‌کنند بتوانند تقاضای اسکان خود را اعلام و به مکان‌های مورد نظر هدایت شوند که تعداد ظرفیت در اسکان‌ها 100 خانوار پیش‌بینی شده است.

‌عبداللهی همچنین از برگزاری تورهای یک روزه و نیم روزه در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: تورهای یک روزه ما شامل بازدید از باغ پرندگان‌، بوستان آب و آتش‌، باغ فردوس‌، موزه نیاوران‌، امامزاده قاسم‌(ع)، برج آزادی‌، شهرک سینمایی غزالی‌، موزه عبرت، موزه قصر، باغ گیاه شناسی‌، دریاچه شهدای خلیج فارس، برج میلاد، مجموعه سورتمه تهران و موزه استاد انتظامی می‌شود. علاوه بر این ‌تورهای نیم‌ روزه و تورهای پیاده‌روی تاریخی شامل بازدید از اماکنی مانند میدان 15 خرداد، ساختمان دادگستری، مسجد ارگ، سردر باغ ملی و ...است.

‌‌معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری تورهای دوچرخه‌سواری و تورهای ویژه 63 محله محروم و خانواده مستضعف شهر تهران خبر داد و گفت: قرار است در نوروز امسال هر روز اتوبوس‌هایی در محلات محروم مستقر شود و با شناسایی و ثبت نام محرومان امکان جابجایی و بازدید این افراد از اماکن گردشگری شهر تهران فراهم شود.

‌وی در ادامه این نشست به تشریح ویژه‌ برنامه‌های حوزه ورزشی و تفریحی شهرداری تهران پرداخت و گفت:  مقرر شد امسال جشنواره تفریحی تهران زیبا از پنجم تا 12 فروردین‌ماه، در 22 بوستان شاخص تهران برگزار شود، همچنین امسال شاهد برگزاری جشنواره تفریحی روز طبیعت در هزار بوستان تهران و جشنواره تفریحی و ورزشی تندرستی در اغلب بوستان‌ها خواهیم بود.

‌وی از فعالیت طرح هبه و اقدامات مربوط به جمع‌آوری اجناس و وسایل مازاد خانواده‌ها و تعمیر و اهدای آن به افراد محروم خبر داد و اظهار کرد: در کنار این برنامه اجرای ویژه برنامه عطر یاس ویژه میلاد حضرت زهرا(س) را در قالب جشن در مجموعه عباس آباد، بوستان ولایت، دریاچه شهدای خلیج فارس، برج میلاد و باغ موزه زندان قصر پیش‌بینی کرده‌ایم.

عبداللهی از اجرای طرح‌هایی همچون «یه عالمه درخت»، میهمانی لاله‌ها، بزرگداشت روز زن، جشن ولادت امام محمد باقر(ع)، بزرگداشت روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت خبر داد و گفت: این جشنواره‌ها از روز 29 اسفند‌ماه، تا پنجم فروردین‌ماه، تعطیل و بعد از این تاریخ تا 12 فروردین‌ماه، ادامه پیدا می‌کند.

‌‌معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بازدید از 12 هزار مادر شهید را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های روز مادر و میلاد حضرت زهرا(س)، دانست و افزود: با توجه به ضرورت تکریم 12هزار مادر شهید ساکن در تهران ویژه برنامه مادران آسمانی با همراهی گروه‌هایی خارج از شهرداری به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در تمامی مناطق 22‌گانه برگزار می‌شود.

وی گفت: به مناسبت ایام نوروز قرار است تا جشنواره اقوام در یکی از بوستان‌های بزرگ شهر تهران برگزار و به مدت چند ماه میزبان شهروندان باشد‌. همچنین برنامه خانه تکانی برای خانوا‌ده‌های شهدا و نیازمندان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

هیچ کمپ، مددسرا و سامان‌سرایی در ایام نوزوز تعطیل نمی‌شود

عبداللهی به اقدامات مدیریت شهری در راستای جمع‌آوری متکدیان، بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها در ایام نوروز اشاره و اظهار کرد: در سنوات گذشته برخی از کمپ‌ها و مراکز نگهداری معتادان در ایام نوروز تعطیل می‌شدند، اما امسال با همکاری فرمانداری و استانداری تصمیم بر آن شد هیچ کمپ، مددسرا و سامان‌سرایی در ایام نوزوز تعطیل نشوند.

وی ادامه داد: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به‌طور صد در صدی آماده نگهداری و رسیدگی به نیازمندان و نگهداری کارتن خواب‌ها را در ایام نوروز دارد. همچنین حمایت‌های ویژه‌ای را برای پوشش از خانواده‌های نیازمند و محروم در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
captcha