ضرورت توسعه روش‌شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت
کد خبر: 3581161
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
منتظری عنوان کرد:

ضرورت توسعه روش‌شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت

گروه سلامت: دبیر علمی همایش جهاد دانشگاهی در نخستین همایش مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت از ضرورت توسعه روش‌شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی منتظری، رئیس مؤسسه بهداشت جهاد دانشگاهی در نخستین پنل همایش مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم اظهار کرد: این همایش یکی از فعالیت‌های شاخص سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی است و امسال افتخار داریم که در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بخش سلامت این همایش را برگزار کنیم.

وی افزود: این افتخار را دارم که در کنار همکارانم در جهاد دانشگاهی در این همایش باشم؛ این همایش با همکاری مرکز توسعه و هماهنگی توسعه آموزش و پژوهش عالی قرآن، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادهای مرتبط برگزار شده است.

منتظری بیان کرد: در این بخش از کنفرانس حدود 300 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که 38 مقاله برای ارائه و سخنرانی انتخاب شد و 117 مقاله برای پوستر انتخاب شد؛ تلاش همکاران ما این بود که حداقل استانداردهای این مقالات رعایت شود.

وی یادآور شد: مهم‌ترین نکته‌ای که در مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم مطرح است بحث روش‌شناسی است که در این سمینار سعی داریم، توجه شرکت‌کنندگان را به این مهم جلب کنیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم تحقیقات خود را در فضای بین‌المللی را توسعه دهیم و محققان و پژوهشگران را متوجه این منبع عظیم علم و دانش و حیات کنیم باید مطالعات ما از روش‌شناسی متقن و مستحکمی برخوردار باشد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد: توجه کنیم امروزه در حوزه سلامت چالش‌های اساسی پیش‌روی بشر قرار گرفته است؛ این چالش‌ها که سلامت انسان را در معرض خطر قرار داده است، بخشی از آن فاصله گرفتن از فطرت و احکام الهی است که ما را با خطراتی که برای سلامت مضر است مواجه کرده است؛ بنابراین ما باید به روش شناسی قرآن کریم در حوزه سلامت توجه کنیم.

captcha