محرومیت مسلمانان مجارستان از داشتن قبرستانی مستقل
کد خبر: 3582374
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

محرومیت مسلمانان مجارستان از داشتن قبرستانی مستقل

گروه بین‌الملل: «زلتان سولوک»، رئیس اتحادیه مسلمانان مجارستان، از امتناع دولت این کشور برای صدور مجوز به منظور احداث قبرستانی مستقل برای مسلمانان خبر داد.

محرومیت مسلمانان مجارستان از قبرستان / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «حریت» ترکیه، مجارستان یکی از کشورهایی به شمار می‌رود که همواره تحت تأثیر فعالیت برخی از جریان‌های اسلام‌ستیز قرار گرفته است به گونه‌ای که این رویکرد ضد اسلامی در میان سطوح دولت و رسانه‌های این کشور نیز به چشم می‌خورد. امروزه مسلمانان در مجارستان با مشکلات متعددی رو به رو هستند، اما یکی از مشکلات اصلی که این روزها بیشتر از گذشته در مورد آن بحث می‌شود؛ نبود قبرستانی مستقل برای آنان است.

«زلتان سولوک»، رئیس اتحادیه مسلمانان مجارستان چندی پیش در گفت‌و‌گو با یکی از منابع خبری ضمن اشاره به محرومیت مسلمانان این کشور از داشتن قبرستانی مستقل، گفت: با وجود این که از ‌سال‌ها پیش برای دریافت مجوز به منظور احداث یک قبرستان برای مسلمانان اقدام کرده‌ایم، اما هنوز این مجوز برای ما صادر نشده است. مقامات دولتی فکر می‌کنند که اگر در منطقه‌ای یک قبرستان برای مسلمانان احداث شود، جمعیت آنان در این منطقه افزایش خواهد یافت و این می‌تواند نگران‌کننده باشد.

وی تصریح کرد: مسلمانان مجارستان به دلیل نداشتن قبرستان در یک قبرستانی متعلق به مسیحیان که در شهر «بوداپست» پایتخت این کشور قرار دارد، دفن می‌شوند. این در حالی است که حتی در این قبرستان هم تعداد قبور در نظر گرفته شده برای مسلمانان محدود است.

رئیس اتحادیه مسلمانان مجارستان، در بخشی از سخنان خود نیز ضمن انتقاد از رویکرد مقامات این کشور در قبال مسلمانان، گفت: یهودیان این کشور قبرستانی مستقل دارند، اما مسلمانان از این حق محروم هستند. این نشان دهنده رفتار دوگانه غرب در برابر مسلمانان است که حتی برخی از ابتدایی‌ترین حقوق طبیعی آنها را نادیده می‌گیرند.

captcha