اردوی راهیان نور دریایی و میزبانی از 20 هزار نفر
کد خبر: 3583116
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
سردار رزمجو تشریح کرد:

اردوی راهیان نور دریایی و میزبانی از 20 هزار نفر

کانون خبرنگاران نبأ: فرمانده قرارگاه «راهیان نور دریایی» خلیج‌فارس از اعزام بیش از 20 هزار نفر زائران نوروزی به اردوی راهیان نور دانشجویی و خانوادگی به جزیره مقاومت خارک در شش سال گذشته خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست خبری قرارگاه «راهیان نور دریایی» در خلیج‌فارس به منظور راه‌اندازی سه قرارگاه اردویی دریایی روز شنبه 21 اسفند‌ماه در محل سالن کنفرانس شهدای خلیج فارس این نیرو برگزار شد.
سردار علی رزمجو، فرماندهی منطقه دوم نیروی دریایی بوشهر در این نشست خبری گفت: در حوزه آب‌های خلیج فارس با انجام رزمایش‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که داشتیم، توانستیم در امر دفاعی از مرزهای جنوبی آبراه‌های ایران با اشراف کامل حضور ویژه داشته باشیم و حضور مقتدرانه ندسا در خلیج فارس موجب شده که این آبراه جنوبی کشورمان از امنیت خوبی برخوردار باشد.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اردوهای راهیان نور، اظهار کرد: اردوی راهیان نور بر روی تمامی اقشار جامعه و به خصوص نسل جدید بسیار اثربخش است و سنوات حماسی و دفاعی در فرهنگ رقم می‌خورد و کاروان راهیان نور با فضای معنوی که دارد گاهی برای مقابله با تهدیدات دشمن است و تحکیم نسل امروز با حماسه سازان دوران دفاع مقدس از ویژگی‌های راهیان نور است.

استقبال 15 استان ایران از اردوی راهیان نور دریایی جزیره خارک
فرماندهی منطقه دوم نیروی دریایی بوشهر با اعلام اینکه امسال ششمین سال برگزاری «راهیان نور دریایی» در منطقه خلیج فارس است، افزود: سال گذشته در اردوی راهیان نور دریایی به جزیره مقاومت خارک با حضور دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌های 15 استان کشور شرکت کردند و برای سال 96 آمادگی کامل داریم و این اردوهای دریایی از 22 اسفند‌ماه آغاز و تا 13 فروردین‌ماه 96 ادامه خواهد داشت.

اعزام بیش از 20 هزار نفر به اردوی راهیان نور در شش سال گذشته
علی رزمجو با بیان اینکه در شش ساله برگزاری اردوی راهیان نور دریایی بیش از 20 هزار نفر زائر نوروزی اعزام شده‌اند، یادآور شد: در سال گذشته 4 هزار نفر به اردوی «راهیان نور دریایی» اعزام شدند و تعداد 5 هزار نفر از نمایشگاه واقع در بیمارستان قدیمی جزیره و یادمان شهدای جزیره مقاومت خارک در شهرستان بوشهر بازدید کردند.
وی برگزاری مسابقات فرهنگی، دلنوشته‌های زائران، گشت دریایی از منابع طبیعی و اقتصادی جزیره توسط 4 شناور نیرو بر و پشتیبانی، توزیع بسته‌های فرهنگی، نمایش فیلم، روایتگری راوی دریایی، بازدید از تانک فرم‌ها، کشتی‌های سوخت، یادمان شهدا، آستان مقدس امامزاده میرمحمد حنفیه(ع) و نمایشگاه هشت سال ایستادگی و مقاومت مرزداران جنوب را از دیگر برنامه‌های راهیان نور دریایی در آب‌های خلیج فارسی استان بوشهر عنوان کرد.

وجود شهدای گمنام موجب برقراری امنیت و برکات معنوی است
عضو شورای تأمین استان بوشهر با بیان اینکه وجود شهدای گمنام در هر اماکن موجب برقراری امنیت و برکات معنوی را به دنبال دارد، گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده با نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر پاک یک شهید گمنام فردا 22 اسفندماه ساعت 9 صبح در محل یادمان منازل مسکونی پاسداران امام خمینی(ره) شهر بوشهر تشییع و آرام خواهد گرفت و در مراحل آتی یک شهید گمنام در محل تیپ امیرالمومنین(ع) بنه گز تدفین می‌شود.
رزمجو در پایان به تشریح سه منطقه قرارگاهی اردوی راهیان نور دریایی کشور پرداخت و بیان کرد: به تصویر کشیدن توانمندی های نظام در رسانه های مکتوب و خبرگزاری‌ها موجب عزت‌آفرینی در بین اقشار جامعه می‌شود.










حامد فکوری
captcha