مسابقات هامبورگ؛ بستر شکوفایی نوجوانان مستعد/ اشتیاق وافر شرکت‌کنندگان به قرآن‌دانی
کد خبر: 3583696
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
مهدی عادلی عنوان کرد:

مسابقات هامبورگ؛ بستر شکوفایی نوجوانان مستعد/ اشتیاق وافر شرکت‌کنندگان به قرآن‌دانی

گروه بین‌الملل: داور پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن این رقابت‌ها را بستری مناسب برای شکوفایی نوجوانان مستعد قرآنی برشمرد و گفت: توجه و اهتمام به امر قرآن‌دانی و اشتیاق به یادگیری هر چه بیشتر مفاهیم قرآن از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات بود.

مسابقات هامبورگ؛ بستر شکوفایی نوجوانان مستعد قرآنی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد خبری مرکز اسلامی هامبورگ، مهدی عادلی، قاری بین‌المللی قرآن و کارشناس قرآنی در زمینه فن تلاوت و قرائت قرآن، یکی از داوران پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ بود.
وی تلاوت قرآن را از سن ١٢ سالگی و به‌ صورت حرفه‌ای در محضر استاد مرحوم «علی اربابی» آموخت.
 مهدی عادلی حائز رتبه اول رشته قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در سال ٨٣ است و حضوری مستمر در محافل قرآنی داخل و خارج از کشورمان دارد.
از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به حضور در محافل قرآنی لبنان، تركیه، سوریه، حج تمتع، اربیل عراق و هامبورگ آلمان اشاره کرد.
واحد خبری مرکز اسلامی هامبورگ به بهانه داوری پنجمین مسابقات اروپایی قرآن گفت‌و‌گویی با مهدی عادلی انجام داده است که بدین شرح است:
ابتدا بفرمایید داور چه بخشی از پنجمین مسابقات اروپایی قرآن بودید؟
داور «حسن حفظ» و «صوت و لحن».
برگزاری مسابقات اروپایی قرآن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
گرد هم آمدن قاریان و حافظان قرآن در یك مكان و شناختن یکدیگر و بهره‌مندی از این حضور بركات بسیار زیادی در زندگی دارد، به گونه‌ای که حتی یکی از شرکت‌کنندگان اذعان کرد که چنین رویدادی در زندگی‌ شخصی‌اش تأثیر به‌سزایی داشته است.
این مسابقات همچنین نقش مهمی در انس بیشتر جوانان و مشتاقان کلام وحی با این کتاب آسمانی و نشر و گسترش فرهنگ قرآنی به‌ویژه در جامعه اروپا دارد.
بحث دیده‌شدن در این قبیل مسابقات نیز به فعالان و علاقه‌مندان قرآن به‌ویژه نوجوانان مستعد قرآنی برای حضور بیشتر در رقابت‌ها و تقویت توانمندی‌های قرآنی‌شان انگیزه می‌دهد.
چه تفاوت‌هایی بین مسابقات اروپایی قرآن و رقابت‌های قرآنی بین‌المللی که ایران برگزار می‌کند، وجود دارد؟
مسابقات ایران و اروپا به جهت حضور، وسعت و سطح متسابقین تفاوت‌های بسیاری با هم دارند، بنابراین قابل قیاس نیستند. البته با توجه به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های مسابقات اروپایی قرآن، این رقابت‌ها هر ساله در سطح بسیار خوبی برگزار می‌شود.
در پایان اگر صحبت خاصی دارید، بفرمایید.
ـ توجه و اهتمام به امر قرآن‌دانی و اشتیاق به یادگیری هر چه بیشتر مفاهیم قرآن و همچنین قرائت صحیح آیات وحی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات بود و فضایی در این رقابت‌ها حاکم بود که تلاش آنان برای تحقق این هدف را به خوبی نشان می‌داد.
مهدی عادلی پس از اجرای قرائت قرآن در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن در اروپا، مورد توجه و ابراز محبت علاقه‌مندان به قرآن و شرکت‌کنندگان قرار گرفت؛ به‌طوری‌که پس از مراسم نیز دوستداران فن قرائت برای بهره‌مندی از تجربیات ارزنده این قاری ایرانی، از وی مشاوره و نظرات کارشناسی می‌گرفتند.
captcha