هدف از مسابقات هامبورگ شناسایی استعدادهای قرآنی اروپا است
کد خبر: 3583457
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری:

هدف از مسابقات هامبورگ شناسایی استعدادهای قرآنی اروپا است

گروه بین‌الملل: رئیس دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ هدف از برگزاری پنجمین مسابقات اروپایی قرآن در این مرکز را شناسایی استعدادهای قرآنی اروپا و انس بیشتر جوانان با کلام وحی عنوان کرد.

هدف از مسابقات هامبورگ شناسایی استعدادهای قرآنی اروپا است
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری، رئیس دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد خبری مرکز اسلامی هامبورگ، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل انصاری، رئیس دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ در گفت‌و‌گو با این واحد خبری با ارزیابی پنجمین مسابقات اروپایی قرآن گفت: سطح این مسابقات از لحاظ کمی و کیفی نسبت به دوره‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته است.
وی افزود: این مسابقات سینه به سینه و گوش به گوش به تمام مسلمانان اروپا می‌رسد و هر سال نسبت به سال گذشته به فضل خداوند شاهد تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان و همچنین سطح بالای مسابقات بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به امکانات اختصاص یافته به مسابقات تصریح کرد: از لحاظ امکانات از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده کرده‌ایم تا به بهترین وجه و متناسب با جایگاه مرکز اسلامی هامبورگ و در سطح اروپا این رویداد قرآنی برگزار شود.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی هامبورگ با تبیین اهداف برگزاری رقابت‌های اروپایی قرآن انس بیشتر جوانان و مسلمانان با کلام وحی، تلاش برای عملی‌کردن تعالیم قرآن در زندگی، شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی در محافل مسلمانان اروپا و دارالقرآن‌های کشورهای اروپایی و نهادینه‌کردن فرهنگ قرآن در بین نسل جوان را از جمله این اهداف برشمرد.
وی با بیان این که 44 نفر در پنجمین دوره این رقابت‌ها به عنوان نفرات برتر معرفی و تجلیل می‌شوند، یادآور شد: برترین‌های رقابت‌ها در رشته‌های مختلف قرائت، حفظ، اذان و مفاهیم در دو بخش بانوان و آقایان و در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال خواهند بود.
رئیس دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ در پایان تصریح کرد: امسال در پنجمین دوره رقابت‌ها استقبال بیشتری از رشته‌های مفاهیم و حفظ کل شاهد بودیم و برای رشته حفظ کل فینال هم برگزار کردیم.
یادآور می‌شود، پنجمین مسابقات اروپایی قرآن از جمعه، 20 اسفندماه، در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شده است و امروز، 22 اسفند با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

مطالب مرتبط
captcha