اقامه نماز جمعه وحدت‌آفرین همراه با دیگر متسابقان/ اطلاع‌رسانی ضعیف مسئولان اردنی + عکس
کد خبر: 3586953
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
قربانی بیان کرد:

اقامه نماز جمعه وحدت‌آفرین همراه با دیگر متسابقان/ اطلاع‌رسانی ضعیف مسئولان اردنی + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور اردن گفت: به جهت حفظ وحدت میان متسابقان حاضر در مسابقات، نماز جمعه را همراه با ایشان اقامه کردم.

زهرا قربانی حافظ کل قرآن اصفهان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، زهرا قربانی، نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور اردن ساعت 4 بامداد امروز چهار‌شنبه، 16 فروردین‌ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد کشور شد و مورد استقبال سیدعلی حمیدی، کارشناس امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه و گروه خبری ایکنا قرار گرفت.

وی که رتبه هفتم این مسابقات را کسب کرده است، در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) طی گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در رابطه با سطح این دوره از مسابقات قرآن کشور اردن اظهار کرد: طی این دوره، رقابت های خوبی برگزار شد، ولی این مسابقات در کل دارای سطح خیلی بالایی مانند مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نبود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن اردن در ادامه با بیان اینکه در اعطای رتبه‌های این مسابقات به نفرات برتر بسیار ناراحت شدیم، تصریح کرد: بنده و چند متسابق دیگر در این مسابقات برنامه خود را به خوبی اجرا کرده و بدون غلط خواندیم ولی در اعطای رتبه‌ها و اعلام نتایج مسابقات خیلی شوکه شده و اصلا فکر نمی‌کردیم که نتایج به این صورت اعلام شود.

قربانی در ادامه ضمن اظهار اینکه مسابقات از نظر برنامه‌ریزی خوب برگزار شد، بیان کرد: البته از این منظر که مسئولان برگزاری مسابقات پیگیری لازم را داشته باشند تا برای مثال نماینده هر کشوری چطور حاضر و آماده شود، مسابقات خیلی سطح بالایی نداشت؛ چرا که هر کسی باید طبق ساعتی که به وی داده می‌شد اگر همانجایی که قرار بود تا این ساعت‌ها اعلام شود، حاضر بود، به برنامه می‌رسید ولی در غیر این صورت از برنامه خود جا می‌ماند و دیگر اطلاع‌رسانی خاصی در این زمینه صورت نمی‌گرفت.

وی در ادامه در رابطه با داوری این مسابقات نیز با بیان اینکه ما تنها مشاهده می‌کردیم که داوران به کار داوری مشغول هستند ولی در این زمینه که نحوه داوری ایشان چگونه است، چیزی دستگیرمان نشد، افزود: بنده اصلا از داوری‌ها راضی نبودم؛ چراکه زمانی که تلاوت کردم تمامی افراد حاضر در سالن و حتی خود داوران نیز بنده را تشویق کردند. بخش حسن حفظ بنده کامل شد و از نظر صوت و لحن نیز خیلی تشویق شدم ولی بعد که با داوران راجع به رتبه‌ها صحبت کردیم به ما اعلام کردند که امسال تمامی رتبه‌ها خیلی خوب بودند و در حد چند صدم نمره با هم تفاوت داشتند و شما نیز چند صدم با بقیه تفاوت داشتید.

قربانی اظهار کرد: حتی به من اعلام کردند که شما همه موارد از جمله نغمات، لحن و حسن حفظ را عالی اجرا کردید اما تجوید از نظر مخارج آنگونه که باید، نبود ولی بنده هرگاه که در مسابقات ایران شرکت می‌کنم معمولا در زمینه تجوید از همه بالاتر بوده‌ام، البته در رابطه با اینکه در این مسابقات چطور داوری شد، نتوانستم اطلاع چندانی کسب کنم.

زهرا قربانی حافظ کل قرآن

وی در ادامه در رابطه با موضوع آئین‌نامه مسابقات قرآن کشور اردن نیز با بیان اینکه بنده تا حدودی از آئین‌نامه این مسابقات مطلع بودم و در این زمینه از مسئولان و نیز متسابقین سال‌های قبل (نمایندگان سال‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قرآن اردن) پرس‌و‌جو کرده بودم، تصریح کرد: البته اگر این امکان فراهم شود که برای سال‌های بعد به دلیل اینکه برای اعراب برخی مسائل مانند بحث تجوید و یا قواعد مخارج خیلی مهم است، مسئولان قرآنی کشور جلساتی را تدارک ببینند و نماینده کشورمان در این مسابقات را آگاه و توجیه شده برای رقابت اعزام کنند، این امر بسیار بهتر و تأثیرگذارتر خواهد بود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن اردن در رابطه با نحوه استقبال مسئولان سفارت ایران در اردن نیز با بیان اینکه مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران استقبال بسیار خوبی از ما داشتند، اظهار کرد: حتی سفیر کشورمان در اردن ما را به منزل خود دعوت و در آنجا برای ما میهمانی برپا کردند و در بحث‌های دیگر نیز از جمله موضوعاتی مانند گردشگری و ... خیلی از سوی ایشان به ما کمک شد. همچنین، ایشان در زمینه برگزاری مسابقات نیز بسیار پیگیر بودند و بنده به نوبه خود از ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم.

قربانی در ادامه در رابطه با برخورد مسئولان برگزاری مسابقات در اردن نیز با بیان اینکه ایشان نیز برخورد خوبی با ما داشتند، افزود: البته اطلاع‌رسانی ایشان در اجرای مسابقات خیلی ضعیف بود؛ چراکه ما متأسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی به موقع از مراسم افتتاحیه جا ماندیم و نتوانستیم در این مراسم شرکت کنیم. در این رابطه مسئولان مسابقات تنها به یک اطلاع‌رسانی ضعیف بسنده کرده بودند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن اردن همچنین، در رابطه با استقبال مردم از این مسابقات نیز با اشاره به استقبال ضعیف مردم اردن از مسابقات، تصریح کرد: در هنگام تلاوت‌ها، سالن برگزاری مسابقات خالی بود و تنها چند نفر از مسئولان و متسابقین حضور داشتند البته در روز اختتامیه، برگزارکنندگان مسابقات از مسئولان این کشور مانند مسئولان اوقاف و نیز قرآنیان اردنی برای شرکت در مراسم دعوت کرده بودند که در این مراسم سالن تقریبا پر از جمعیت شده بود ولی در حین برگزاری مسابقات سالن تقریبا خالی بود و تنها متسابقان و همراهان ایشان در سالن حضور داشتند.

زهر قربانی حافظ کل قرآن اصفهان

قربانی در ادامه در رابطه با نحوه برخورد دیگر متسابقان حاضر در این مسابقات نیز گفت: متسابقان در این مسابقات نیز برخورد خیلی خوبی با بنده به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران داشتند و خیلی با اخلاق خوب و خونگرم با بنده برخورد می‌کردند و حتی بنده جهت حفظ وحدت نیز نماز جمعه را همراه با ایشان اقامه کردم.

وی در ادامه با بیان اینکه از رتبه‌ای که در این مسابقات کسب کردم به هیچ وجه راضی نیستم، تصریح کرد: هنگام اعلام نتایج همه ما حتی همسر سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن که در مراسم حضور داشتند، از نتایج اعلام شده شگفت زده شدیم و فکر نمی‌کردیم که نماینده ایران جزء رتبه‌های اعلامی برتر نباشد و بنده به دلیل اینکه بخش حفظ را بسیار خوب اجرا کردم و در مورد تجوید نیز به عقیده خودم خیلی خوب عمل کردم معتقد بودم که یکی از رتبه‌های برتر حداقل رتبه پنجم مسابقات را دریافت می‌کنم ولی متأسفانه این امر تحقق پیدا نکرد و امیدوارم که داوران این مسابقات در این زمینه برخورد سیاسی نکرده باشند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن در پایان از مسئولان قرآنی کشور به ویژه مسئولان قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل زحمات فراوانی که در این مدت برای وی متحمل شدند، تشکر و قدردانی کرد.

یادآور می‌شود، دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان کشور اردن با حضور نمایندگانی از ۲۱ کشور و طی روزهای نهم تا ۱۴ فروردین ماه برگزار شد و هر یک از شرکت‌کنندگان در این مسابقات نیز طی یک مرحله به پنج سؤال یک صفحه ای که از سوی داوران مطرح شد، پاسخ دادند.

گزارش کامل تصویری استقبال از زهرا قربانی را اینجا ببینید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسنت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۷:۴۱
0
0
این همه من من کردن و ناراحتی ازرتبه نیاوردن ناشی از یک چیزاست:ولایزید الظالمین الاخسارا
captcha