نگهداری قالیچه نماز در موزه دولتی روسیه
کد خبر: 3586971
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

نگهداری قالیچه نماز در موزه دولتی روسیه

گروه بین‌الملل: موزه دولتی ادیان در روسیه از نمونه‌های کم‌نظیر موزه‌ها در سراسر دنیا بوده و یکی از اشیای جدیدی که طی پنج سال گذشته به مخزن این موزه اضافه شده، قالیچه مخصوص نماز با تصویر مسجد جامع مسکو است.

نگهداری قالیچه نماز در موزه دولتی روسیه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 74 هفته‌نامه «جامعه و فرهنگ روسیه امروز» که رایزنی فرهنگی ایران در مسکو آن را منتشر کرده، با اعلام این خبر آمده است: در موزه منحصر به فرد روسیه که به موضوع تاریخچه پیدایش پدیده‌های دینی اختصاص دارد، نمایشگاهی از آثار اهدا شده توسط اداره دینی مسلمانان سنت‌پترزبورگ به نمایش درآمد.
این نمایشگاه که «حفظ کنیم، چند برابر کنیم» نام دارد، در چارچوب 85 سالگی تأسیس موزه دولتی ادیان برگزار شد. این موزه تنها موزه ادیان و یکی از نمونه‌های کم نظیر در سراسر دنیاست که به صورت دائم فعال بوده و پدیده‌های جهانی فرهنگ بشری در حوزه ادیان را به نمایش می‌گذارد.
در نمایشگاه این موزه بیش از یکصد شیء و اثر به معرض دید عموم گذاشته شده است. یکی از اشیای جدیدی که طی پنج سال گذشته به مخزن این موزه اضافه شده، قالیچه مخصوص نماز(سجاده) با تصویر مسجد جامع مسکو است.
این قالیچه از نظر تاریخی اهمیت و ارزش زیادی دارد. به گفته «راویل سیف الدین»، معاون اداره دینی مسلمانان شهر «سنت‌پترزبورگ»، تصویر مسجد جامع مسکو بعد از بازسازی روی آن ترسیم شده است.
این قالیچه به مناسبت افتتاح بزرگترین مسجد مسلمانان در سراسر اروپا به شکلی منحصر به فرد بافته شده است.  
طی پنج سال گذشته بیش از دو هزار شیء به مخزن موزه اضافه شده که عمدتا هدیه بوده است. 

captcha