دولت پاکستان پاسخگوی ضعف نظارتی خود باشد
کد خبر: 3593888
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵

دولت پاکستان پاسخگوی ضعف نظارتی خود باشد

گروه سیاسی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: خاک پاکستان تبدیل به آشیانه و محلی امن برای تروریست‌ها شده است، بطوری که هر لحظه هوس کنند، می‌توانند بدون هیچ مانعی مرزهای ما را مورد حمله قرار دهند؛ دولت پاکستان باید پاسخگوی این ضعف نظارتی خود باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 8 اردیبهشت‌ماه گفت: امروز شاهد تشییع پیکر مرزبانان شهیدمان در این استان و استان‌های دیگر بودیم؛ شهیدانی که در حین انجام وظیفه و در راه حراست از مرزهای این سرزمین، به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند.
امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: جمهوری اسلامی همواره با کشورهای مجاور همسایه روابط حسنه‌ای داشته است، بطوری که بیش از دو میلیون افغان در کشور ما چندین سال زندگی کردند و می‌کنند.
وی ادامه داد: در حالی که ایران اسلامی همواره با مردمان کشورهای همسایه با احترام برخورد کرده است، متأسفانه گاهی شاهد ناامنی‌ها و کم توجهی‌هایی از سوی این کشورها هستیم.
آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: خاک پاکستان تبدیل به آشیانه و محلی امن برای تروریست‌ها شده است، بطوری که هر لحظه هوس کنند، می‌توانند بدون هیچ مانعی مرزهای ما را مورد حمله قرار دهند؛ دولت پاکستان باید پاسخگوی این ضعف نظارتی خود باشد.
وی افزود: بیش از 380 شهید و 800 جانباز طی دهه اخیر به وسیله تروریست‌های ساکن پاکستان روی دستان مردم شهیدپرور ایران اسلامی گذاشته شده است؛ این رسم مردانگی و همسایه‌داری نیست.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: نمی‌خواهیم بگوییم که دولت پاکستان با تروریست‌ها همکاری دارد، اما جای گله دارد که چرا با کشور ما همکاری نمی‌کند. چگونه با آن همه قدرت نظامی، از عهده چنین تروریست‌هایی برنمی‌آید و خاک خود را محل استراحت و تمرین آنان قرار داده است.
captcha