جنگ و ناامنی مانع رسیدن به توسعه پایدار است
کد خبر: 3594447
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

جنگ و ناامنی مانع رسیدن به توسعه پایدار است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: باید استان ما امن باشد تا به سمت توسعه و پیشرفت گام بردارد، جنگ و ناامنی جلوی توسعه و پیشرفت را می‌گیرد، مردم باید به‌سوی علم و دانش و رعایت قانون روی بیاورند و مشکلات‌شان را از طریق قانون پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، حادثه تروریستی میرجاوه را دل‌خراش، تکان‌دهنده و مصیبت‌بار توصیف کرد و افزود: این حادثه که در آن عده‌ای خلافکار و افراطی به گروهی از مرزبانان جان‌برکف و زحمت‌کش ما حمله بردند و آنان را به شهادت رساندند، بسیار دل‌خراش و تکان‌دهنده بود.
وی اظهار کرد: ما انتظار چنین حادثه ناگواری را نداشتیم. مردم ما هنوز از برگزاری همایش دانش‌آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان خوشحال بودند و لذت آن را در ذائقه داشتند که متأسفانه همه‌چیز تلخ شد.
امام‌جمعه اهل سنت زاهدان با «تقبیح» و «محکوم» کردن به شهادت رساندن مرزبانان بر لزوم حفظ «امنیت» در استان تأکید کرد و افزود: ما این جنایات هولناک و وحشیانه را «تقبیح» و «محکوم» می‌کنیم و به همه توصیه می‌کنیم که مواظب امنیت باشند، امنیت به نفع ما و جامعه‌ ماست، بدون امنیت توسعه‌ پایدار امکان‌پذیر نیست.
وی بیان کرد: باید استان ما امن باشد تا به سمت توسعه و پیشرفت گام بردارد. جنگ و ناامنی جلوی توسعه و پیشرفت را می‌گیرد، مردم باید به‌سوی علم و دانش و رعایت قانون روی بیاورند و مشکلات‌شان را از طریق قانون پیگیری کنند.
مولوی عبدالحمید ادامه داد: حادثه به شهادت رساندن مرزبانان مایه‌ نگرانی شدیدی شده است، همه ما تلاش کنیم که استان ما آرامش خود را از دست ندهد و امنیتی که طی سال‌های گذشته در استان حاکم بوده است، همچنان برقرار و پایدار شود.
امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در پایان ضمن عرض تسلیت شهادت مرزبانان به خانواده و مسئولین، برای آنان از بارگاه الهی مغفرت و برای بازماندگان اجر و صبر را مسالت کرد.
captcha