رشد 70 درصدی شرکت‌کنندگان خارجی جایزه جهانی اربعین
کد خبر: 3594740
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
امیرعلی جوادیان خبر داد؛

رشد 70 درصدی شرکت‌کنندگان خارجی جایزه جهانی اربعین

گروه بین‌الملل: دبیر سومین جایزه جهانی اربعین گفت: در این دوره از جایزه رشد 70 درصدی شرکت‌کنندگان خارجی از کشورهای مختلف را شاهد بوده‌ایم.

رشد 70 درصدی شرکت‌کنندگان خارجی جایزه جهانی اربعین
تقدیر از زائر نمونه در مراسم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امیرعلی جوادیان، دبیر سومین جایزه جهانی فیلم و عکس اربعین امروز، دهم اردیبهشت‌ماه با قرائت بیانیه هیئت داوران در آیین اختتامیه جایزه در فرهنگستان هنر از رشد 70 درصدی شرکت‌کنندگان خارجی در این دوره از جایزه خبر داد.
 در این بیانیه بر لزوم تداوم برگزاری این جایزه در سال‌های آینده و همچنین زمینه‌سازی برای بهره‌برداری آن در همه كشورها، تأكید شد.
در بخشی از این بیانیه اعلام شد: سومین جایزه جهانی اربعین در مقایسه با دو دوره قبل با استقبال خوبی همراه شد، رشد 40 درصدی در بخش فیلم و 35 درصدی در بخش عكس را در این دوره شاهد بودیم و حضور كشورهای خارجی نیز با رشد 70 درصدی همراه بود.
ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در آیین اختتامیه سومین جایزه جهانی اربعین سخنرانی کرد و ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خوش‌آمدگویی به میهمانان اظهار کرد: امام حسین(ع) جان خود را در راه خداوند داد تا بندگان خدا را از جهالت نجات دهد.
وی افزود: جهل هیچ‌گاه در برابر علم نیست؛ بلکه در برابر عقل است، عقل چیزی است که ما را به سمت عبودیت خداوند می‌کشاند، جهالت بی‌سوادی نیست؛ چون شخص ممکن است بی‌سواد باشد؛ اما جهل نداشته باشد، اگر حقایق هستی را ببینی و باور نکنی، این جهل است.
ابراهیمی‌ترکمان همچنین تصریح کرد: امام حسین(ع) از بزرگ‌ترین سرمایه و داشته‌اش یعنی جانش گذشت تا انسان‌ها را از جهالت نجات دهد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این‌که تلاش‌ها برای زیارت اربعین برگرفته از عشق است، گفت: یک نوع گذشت در زیارت اربعین وجود دارد؛ گذشت از خویشتن، کسی که به زیارت اربعین می‌رود، نه به فکر غذاست، نه استراحت و فقط با عشق قدم در این راه می‌گذارد، اگر عشق نباشد، انسان نمی‌تواند این‌گونه باشد.
وی افزود: جایزه جهانی اربعین بخش و گوشه‌ای از این همه گذشت و بزرگی را به نمایش می‌گذارد؛ همه عکاسان و فیلم‌سازان با شرکت در این جشنواره تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بخشی از این عظمت را نشان دهند و اگر هم توفیقی در این راه داشته باشند، در واقع به امام حسین(ع) ادای دین کرده‌اند.
captcha