گزارشی از سی ودومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویی منطقه 1 + عکس
کد خبر: 3598472
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

گزارشی از سی ودومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویی منطقه 1 + عکس

گروه مسابقات: مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویی منطقه یک کشور در دانشکده مهندسی دانشگاه خواجه نصیرالدین با حضور اساتید و مسئولان و متسابقان این دوره از مسابقات برگزار شد.

نشود///افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویی+عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویی منطقه یک کشور در دانشکده مهندسی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی واقع در میدان ونک چهارشنبه، 20 اردیبهشت ماه با حضور اساتید، مسئولان و متسابقان این دوره از مسابقات برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، رضا قصری‌زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سپس علی خاکی صدیق، رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دقایقی به سخنرانی درباره اقتباس حکیمان و علمای ایرانی از قرآن کریم پرداخت.

نشود///افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویی+عکس

سپس، حجت الاسلام نوری، رئیس گروه معارف دانشگاه، دقایقی درباره ماهیت حفظ قرآن و آثار اخروی حفظ و قرائت قرآن سخنرانی کرد و گفت: خیلی از علمای بزرگ، در پایان عمر خود حسرت خوردند که چرا  قرآن را حفظ نکردند.

در ادامه رشید جعفرپور، مدیر فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دقایقی تفاوت های انسان دیندار و غیر دیندار را بیان کرد و اهمیت و قدمت و استحکام این مسابقات را متذکر شد.

در این مسابقات 104 شرکت کننده در رشته های حفظ قرآن کریم، قرائت و ترتیل قرآن کریم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.


captcha