به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از «Yeniakit»، سه دانشآموز ترکیهای
با نامهای «الف اولچکلی»، «اوزجان بوزدمیر» و «انس آکگون» کل قرآن را طی دو و نیم
ماه در یکی از مدارس «امام خطیب» شهر ملطیه ترکیه رونویسی کرده و در اختیار دبیر
الهیات خود قرار دادند.
این دانشآموزان هر روز با رونویسی 15 صفحه از قرآن کریم به
عنوان یک تکلیف درسی اکنون تجربه زیادی را در روخوانی و یادگیری قرآن کسب کردهاند.
الف اولچکلی، یکی از دانشآموزان با بیان این موضوع که
رونویسی قرآن در زندگی روزانه آنان تأثیر
زیادی داشته است، گفت: این کار در ابتدا کمی دشوار به نظر میرسید؛ اما با کمک دبیر
الهیات توانستیم با انگیزه و اشتیاق فراوانی این راه را ادامه دهیم. رونویسی کل
قرآن آن هم با یک مداد برای ما بسیار مفید بود؛ زیرا اکنون توانایی یادگیری قرآن
را در خود بیشتر احساس میکنیم.
«محمد ارنگول» دبیر الهیات مدرسه امام خطیب شهر ملطیه نیز طی
سخنانی با اشاره به اهمیت استفاده از شیوههای مؤثر در آموزش قرآن، تصریح کرد: هدف
از این که چنین تکالیفی به دانشآموزان داده میشود، آشنایی هر چه بیشتر آنان با
قرآن کریم است. به نظرم یک بار رونویسی قرآن از چندین بار ختم کل آن تأثیرگذاری
بیشتری دارد؛ زیرا در این روش دانشآموزان با دقت زیادی یکایک آیات قرآن را خوانده
و رونویسی میکنند.