برگزاری مسابقات حفظ و تفسیر قرآن در غزه
کد خبر: 3607112
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

برگزاری مسابقات حفظ و تفسیر قرآن در غزه

گروه بین‌الملل: هفدهمین مسابقات محلی حفظ و تفسیر قرآن کریم «الاقصی» به همت وزارت اوقاف و امور دینی غزه، مردادماه برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات حفظ و تفسیر قرآن در غزه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، «عبدالهادی الاغا»، مدیرکل آموزش حفظ قرآن وزارت اوقاف و امور دینی غزه در این باره گفت: هدف از برگزاری این مسابقه، آموزش و نشر قرآن کریم، تشویق اهتمام به آن، گسترش روحیه رقابت میان حافظان قرآن، تشویق آن‌ها به رقابت در حفظ و تثبیت محفوظات و همچنین شناسايي حافظان مستعد و ممتاز و آماده‌سازی آن‌ها برای شرکت در مسابقات بین‌المللی است.
الآغا در رابطه با رشته‌های این مسابقه گفت: این مسابقه در چهار رشته برگزار می‌شود، نخستین رشته تحت عنوان «حافظ خلاق» است که در آن متسابق باید حافظ کل قرآن و در تفسیر سوره آل عمران خلاق باشد.
همچنین متسابق این رشته باید در حفظ آیات، شماره‌ صفحات، آغاز و پایان آیه، آیات بعدی و قبلی آیه مورد نظر، نام‌ سوره‌ها، ترتیب آن‌ها، احزاب و جزء‌های مختلف قرآن مهارت کافی را داشته باشد و بر احکام تلاوت و تجوید و دیگر مهارت‌ها و فنون قرآنی مشرف و مسلط باشد.
وی افزود: رشته دوم تحت عنوان «حافظ مسلط» است که در این رشته متسابق بایستی حافظ کل و مسلط به معانی واژگان قرآن باشد،  همچنین رشته‌های سوم و چهارم به ترتیب حفظ 20 جزء از قرآن و حفظ 10 جزء همراه با تسلط به معانی واژگان قرآنی است.
مدیرکل آموزش حفظ قرآن وزارت اوقاف و امور دینی غزه متذکر شد: از دیگر شرایط شرکت در مسابقه این است که سن متسابق بیش از 30 سال نباشد و فقط در یک رشته شرکت کند، همچنین حائز رتبه‌های اول تا پنجم مسابقات بین‌المللی و ملی در رشته مورد نظر یا بالاتر از آن به استثنای رشته اول نباشد و اجزاء حفظ شده نیز باید متوالی و یا دو جزء پشت سر هم باشد.
الاغا تأکید کرد: وزارت اوقاف جوایز مالی ارزشمندی را برای 10 نفر برتر هر رشته در نظر گرفته که بین 100 تا 1000 دلار متغیر بوده و میزان کل جوایز این مسابقه 15 هزار دلار برآورد شده است.
بانوان و آقایان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به پنج اداره اوقاف در فلسطین و یا اداره حفظ قرآن وابسته به وزارت اوقاف فلسطین در یکی از رشته‌های این مسابقه نام‌‌نویسی کنند. ثبت‌ نام از 15 خرداد آغاز شده‌ است و تا چهارم تیرماه ادامه دارد.
گفتنی است، این رقابت‌ها 17 مردادماه آغاز می‌شود و تا 6 شهریورماه سال جاری ادامه دارد، نتایح و اسامی نفرات برتر نیز در روز پایانی مسابقه اعلام می‌شود.
captcha