افتتاح ششمین مسابقات قرآن در اوگاندا + عکس
کد خبر: 3611446
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

افتتاح ششمین مسابقات قرآن در اوگاندا + عکس

گروه بین‌الملل: ششمین دوره مسابقات قرآن کریم به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، افتتاح شد.

افتتاح ششمین مسابقات قرآن در اوگاندا + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان، نماینده وزیر فرهنگ اوگاندا و مدیر شبکه تلویزیونی یو بی سی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا و با مشارکت این شبکه تلویزیونی، برگزار شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از كلام الله مجید توسط حجت‌الاسلام ضیائی‌نیا و سرود ملی دو کشور ایران و اوگاندا آغاز و با ارائه گزارشی از سوی احمد انسرکو، مدیر برنامه‌های اسلامی شبکه یو بی سی، ادامه یافت.
در ادامه، مدیر شبکه تلویزیونی یو بی سی ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد رشد سطح آشنایی جوانان اوگاندایی با قرآن باشیم و این مسابقات بتواند در این راستا مشوق خوبی باشد.
بختیاری در سخنانی، از همکاری‌های خوب شبکه تلویزیونی یو بی سی با رایزنی فرهنگی کشورمان در برگزاری این مسابقات قدردانی کرد و آزادی دینی در اوگاندا را ستود.
رایزن فرهنگی کشورمان افزود: این شبکه تلویزیونی و حتی برخی افرادی که در برگزاری این مسابقات کمک می‌کنند، غیر مسلمان هستند، این همدلی و اتحاد ارزشمند است و این همان پیامی است که قرآن کریم هم بر آن تأکید دارد.
وی در ادامه گفت: قرآن پیام صلح، دوستی و سعادت است و تنها با عمل به قرآن است که می‌توان از برکات آن بهره برد.
بنابر اعلام این خبر، ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در دو رشته تلاوت و حفظ در 5 سطح 30، 15، 10، 5 و یک جزء برگزار شده است و در پایان، به دو نفر اول از هر گروه، جوایزی اهدا خواهد شد.

افتتاح ششمین مسابقات قرآن در اوگاندا + عکس
captcha